torsdag 22 oktober 2009

Tidig morgon

Klockan ringde tidigt imorse. Ville känna av i kroppen om jag skulle gå iväg på yogan denna morgon eller stanna hemma. Jag valde att stanna kvar i sängen. Låg och väntade på att sömnen åter skulle fånga mig men den uteblev. Det är lite typiskt det där, när man väl bestämt sig för något och sen vägrar kroppen att samarbeta. Kanske ska ta det som ett tecken på att yogan faktiskt hade varit det bästa alternativet.

Men nu sitter jag här, bland levande ljus och med min älskade kaffekopp. Jag har hunnit duscha, föna håret och sminka mig innan klockan slagit åtta på en ledig dag. Det mina vänner, händer inte alltför ofta. Speciellt när jag jobbat två nätter och istället är van att gå och lägga mig vid den här tiden. Kanske är jag inte som alla andra som blir pigga av våren, jag kanske är en höstpigg varelse som numera alltid kommer att vara uppe klockan sju om morgnarna. Jag tvivlar dock starkt på detta.

Jag får finbesök idag av en höggravid vän som när som helst ska bli mamma för första gången. Det kommer att bli en liten hårdrockare det där, det är redan bestämt. Precis som sin mamma Petra, en Winnerbäcklyssnande hårdrockare ska det bli. Oj va jag längtar efter den där ungen. Fantastiskt detta att få vara med från start, att få se ett litet mirakel komma till och få se denne växa upp. Helt otroligt egentligen.

Detta är en av dom här underbara dagarana fast dimman ännu ligger tät över Vita Bergen. Jag har lite julkänsla här där jag sitter i soffan. Ivern över att få sätta upp mina röda linnegardiner växer till sig och längtan efter att för första gången få göra julfint i mina rum, att få glöggmysa i soffan med goda vänner. Vilken magisk tid vi har framför oss.

Men idag njuter jag av stunden.

2 kommentarer:

essim sa...

Det låter som att du har det så himla mysigt! Hoppas du får en fin dag med din vän.

Elin sa...

essim: ja igår kunde jag inte klaga på tillvaron :) och hon var så vacker min vän, strålande höggravid! :)

önskar dig en fin helg!