onsdag 30 juni 2010

Det är ju så vi gör't

Femton dagars tystnad. Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig, visste att tystnad skulle möta mig som så många gånger förr. Men någonstans hade nog mitt hopplöst naiva och godtrogna jag hoppats på ett genombrott liksom för att inte behöva lämna saker osagda. Kanske hoppas jag på ett samtal som aldrig kommer att komma. Jag tycker inte om att behöva ifrågasätta en vänskap, jag tycker inte om att behöva ställa krav.

Men detta är ju liksom lite vår grej, detta är hur vi gör't. Jag hoppas att han inte glömmer det.

Och en kväll som denna, fortsätter jag att hoppas.

3 kommentarer:

essim sa...

Inte roligt att lämna saker osagda. Ingen jobbkärlek hoppas jag...

Janne sa...

Han måste ha någon allvarlig hjärnskada om han låter dig sitta och vänta... ;o)

Kram
Janne

Anonym sa...

Hej.. anonym här...
Det är långt mellan jag skriver men jag har titta in ibland.
Kunde inte låta bli att skriva nu när jag läste ditt inlägg och reflekterade över att det är ungefär så jag och min "vän" har det. Ja som du förstår så har det inte hänt mycket, vi står fortfarande still vet ej vad som ska hända.. Ett mirakel? Nej dom finns som bekant inte. Tystnaden kan pågå flera veckor, det som jag funderar över är att han numera svarar mer på sms än han nånsin gjort men hans samtal lyser med sin frånvaro. Jag å andra sidan drar mig för att ringa, rädd att störa på nåt sätt. Rätt el fel?Ingen aning, mitt förnuft säger att jag borde lägga ner ALL kontakt med honom och försöka gå vidare men vad gör man när det känns som att man har tusen saker som är osagda? Saker man vill säga oavsett hur framtiden ser ut, saker och tankar jag VILL att han ska veta. Men jag vet inte om han vill veta, jag tror att han vill "lägga locket på", inte riskera att känna för mycket eller beröras. Vi har inte pr i tfn på nästan två månader, bara sms och mail. Dock blev jag väckt för ett par veckor sen av ett samtal kl 2 på natten när han varit ute med jobbet. Varför ringa då? Förstår mig inte på honom måste jag erkänna, men han betyder mycket för mig, mer än vad som är nyttigt.
Hoppas du har en fantastisk sommar, njuter av vädret och ljusa sommarkvällar! kram