lördag 10 april 2010

När ska Plura bjuda mig på middag?

Jag är förälskad. Mauro & Pluras kök är det första programmet i svensk TV som skildrar verkligheten i svenska hem. Som vågar visa det fantastiska som sker när några vänner samlas för att äta god mat, dricka vin, röka och tala om livet med gitarren nära till hands. Vissa tycker det är opassande, jag tycker det är underbart. Visst fick till och med jag en chock när en halvnaken Plura stod och rörde i grytorna, men jag insåg charmen. Och åter igen, verkligheten.

Det finns en speciell grupp människor jag fascineras av och söker mig till. En grupp människor som tar för sig, lever livet och njuter av ögonblicken och vågar leva. Jag har träffat en handfull sådana människor i mitt liv. Kanske beror detta på att livsnjutare för mig kan ha en helt annan innebörd för någon annan, men det som skildras hemma i Pluras kök på Kungsholmen är för mig något av det mest fantastiska man kan uppleva.

Jag skulle vilja bjuda in mig själv till Pluras hem. Jag skulle ta med mig Lars Winnerbäck och Ulf Lundell för en fulländad kväll. Jag skulle tvinga Plura att berätta historier från förr, få chansen att gräva mig in under huden på Lasse och få Uffe att dela sin mening med livet. Jag skulle charma dom alla tre och fylla dom med på tok för mycket vin. Gitarren skulle gå varm och Plura, Lasse, Uffe och jag skulle sitta där fram till småtimmarna tills dagen åter börjar gry. Sakta skulle jag strosa hem till mitt söder genom ett sovande Stockholm med ännu ett minne av en magisk kväll.

Plura, när får jag komma på middag?


2 kommentarer:

Pari sa...

Hade jag varit Plura hade jag bjudit in dig direkt!

Elin sa...

tack pari!! =) och skojj att du är igång med bloggandet igen!! hur kunde jag missat detta?? =)

puss sötgris!