fredag 20 mars 2009

Dessa relationer..

Inatt analyserar jag.

Jag analyserar vänskapen som gick upp i rök och slutade i ett stort ingenting och som ännu inte givit mig ro trots att flera månader gått. Jag undrar hur jag ska förhålla mig till underbara minnen från den tid då vi fortfarande fanns i varandras liv, då vi gav varandra glädje. Vart gick det fel? Jag har svaret på frågan men jag blundar för sanningen. Jag såg tidigt tecken på att detta skulle bli allt annat än bekymmersfritt, att jag skulle få lov att kompromissa om min egen person och mina egna behov, men jag ignorerade dessa känslor. Allt för dom härliga stunderna som fanns där, och för tryggheten jag kände när jag flydde världen och vaknade utsövd i hans rum, där vi tillsammans mötte en ny dag utan måsten, musiken som alltid spelades, lugnet som alltid nådde mig. Jag känner hans hand som smekte min kind sista gången vi sågs, en hand som symboliserade värme. Eller var det ett farväl?

Jag analyserar kärlekar som uteblivit, känslor som envisats, fantastiska personer som jag haft i mitt liv. Hur dom på ett eller annat sätt kommit in i mitt liv och sedan blivit kvar någonstans i perferin för att sedan återigen försvinna. Jag förbannar min motvillighet att släppa folk nära inpå livet, min motvilja till att ge folk en chans. Något som resulterar i min motvilja att ge kärleken en chans. Jag har för länge sedan insett att jag är en trasig själ. Detta gör att jag behöver något som är äkta. Jag behöver något som jag kan känna tilltro till, något som ger mig hopp om att allt faktiskt kommer att ordna sig en dag. Att jag en dag hittar hem.

Jag analyserar min dumma stolthet som hindrar mig att ringa honom. Varför ringer jag bara inte och berättar allt som hänt, berättar allt jag vill ha sagt och få höra hans glada pigga röst som får mig varm inombords. Höra hans röst bekräfta att jag gör rätt, att beslutet jag tagit är ett beslut som även han skulle ta. Jag vill berätta att jag saknar, att jag vill krypa upp i hans famn och låta mina andetag följa hans. Jag skulle kunna ringa och berätta allt jag vill ha sagt, men jag vill ju att han ska förstå att jag vill att han ringer. Att han saknar mig och förstår att jag har massvis att berätta från de dagar han varit borta. Kan han inte bara förstå att det enda jag behöver är att han ska ringa och säga Hej sötnos...

Inatt analyserar jag.

8 kommentarer:

Anonym sa...

*håller henne länge länge i sin famn och väntar på att tankarna ska få ro*

Anonym sa...

Risken är väl att han sitter på sin kammare och tänker likadant...

Någon måste alltid ta första steget och frågan man måste ställa sig är om "stoltheten" är värd mer än den vänskap man saknar. Är det så, så är den nog inte den personen i sig man saknar utan den har nog bara varit ett surrogat i sökandet efter något mer "äkta".

Du är en riktig pärla, Elin! Så förr eller senare kommer du hitta det där äkta som du söker.

En stor kram
Janne

Anonym sa...

Först, jisses vilken söt tjej du är! Sen, känner igen mig så väl i det du skriver. Hur man saknar och vill så mycket men har en rädsla och stolthet som "stör". Jag hoppas att du tar klivet över din rädsla och ringer samtalet. Jag tog ett litet kliv idag och skickade ett sms till en person som jag av rädsla funderat på i flera veckor. Har ej ännu fått svar men jag hoppas att han hör av sig, situationen är lite rörig men jag vet inom mig att vi har känslorna....men även rädslor.
Jag la min stolthet lite på hyllan men visst är jag rädd att hans stolthet/rädsla ska stoppa honom från att svara. Kan bara vänta nu.
Lycka till, kram.

Anonym sa...

Jag analyserar vänskapen som gick upp i rök och slutade i ett stort ingenting och som ännu inte givit mig ro trots att flera månader gått.... Känner igen mig såväl i dom orden =/ Dock är det nog inte samma vänskap vi pratar om men trots det så fick det mig att fundera. Saknar dig!

Kram A

Elin sa...

eldregn: du är alltid så go vännen.. :) men jag mår faktiskt bra, men ibland snurrar tankarna och huvudet får ingen ro..speciellt sömnlösa nätter..

janne: vänskapen jag beskrev i första stycket är över, den personen kommer aldrig att komma tillbaka..även om det gör ont att inse så är det något jag måste acceptera..

däremot han som jag ville skulle ringa..han ringde strax efter att detta inlägg publicerades, som på beställning.. :) och honom vill jag inte vara utan, men den stolthet jag menade var av ett annorlunda, fånigt slag..till slut hade jag ringt om inte han ringt först.. ;)

ja jag hoppas jag finner det som är äkta..hjärtat säger mig att det komer att ske.. :)

hoppas du oxå finner den stora kärleken en dag janne! du förtjänar den mer än jag! eller nej det innebär dåligt karma att säga så tror jag, haha, vi förstjänar den båda lika mycket eftersom alla människor är värda att älskas! speciellt fina människor som du som ger så mycket till sin omgivning..dags att du får något tillbaka oxå.. :)

kram!

anonym: hur går det med smset? har du fått något svar? jag hoppas att du hör av dig och berättar hur det går, jag håller tummar och tår för dig..

och tack för den underbara komplimangen! den gjorde min dag! :)

A: jag vet.. =/ A, jag vet inte vad jag ska säga.. jag vill inte att du ska sitta och känna en massa frågetecken..jag kan bara säga att jag är väldigt väldigt ledsen att det blev så här.. hur mår du?

Anonym sa...

Jag tolkade det inte som att du mådde dåligt eller var lite nere, jag kände bara för att ge dig en kram sådär och försöka ge ditt analyserande lite ro en stund =)

Analysera är jag alltför duktig på själv och även om sömnlösa nätter kan vara jobbiga så kan de också mer eller mindre bara vara... analyserande... och det var faktiskt så jag tolkade ditt inlägg... men som sagt... ville bara spontan-ge-dig-en-kram =)

Anonym sa...

Hej...
Anonym här igen. Tyst på sms-fronten än så länge. Två rädda personer i varsitt hörn känns det som just nu. Vet att känslorna finns men ja nu är det bara att vänta och se.. Dagarna går så sakta just nu. Han kommer hem från en långresa vilken dag som helst så jag håller tummarna för att han hör av sig när han landat.
Hoppas allt löser sig till det bästa för dig :)
Kram

Anonym sa...

Anonym här....
Han hörde av sig! ;-)
Kom till Sverige igen idag och ringde så han behövde nog sin egentid på resan. Nu får vi hålla tummarna för framtiden, men det känns bra. Önskar dig lycka till, jag tittar in då och då och ser hur det går för dig.
Kram