onsdag 16 september 2009

Bortskämd av min frisör

Jag var till min fantastiska frisör vid Zinken idag. Trots att jag flyttat från dessa kvarter har jag ingen avsikt att byta bort denna underbara lilla frisersalong. Zinkens Haircut ger mig allt mitt hår behöver och lite till. Inte ovanligt att man blir bortskämd med en hårinpackning eller någon ny hårprodukt. Idag fick håret även två 70%-iga chokladkakor med sig hem. Det var en ny upplevelse, en helt fantastisk sådan.

Detta ställer dock till lite problem. Jag försöker desperat att bli av med mitt sockerberoende och dag nio på min LCHF-diet vill jag inte utsättas för sådana djävulska frestelser som choklad faktiskt är. Samtidigt som jag är överlycklig över chokladen jag fått så stirrar jag nu föraktfullt på den lilla påsen dom ligger i. Vart tusan ska jag gömma dessa så jag inte i ett svagt ögonblick slänger mig över dom? En vän föreslog min mörka vind.

Dessutom bakar någon i huset, det doftar sockerkaka i min lägenhet vilket innebär frestelse nummer två. Tur att jag är så målmedveten om att lyckas denna gång. Och att PMS-monstret inte nått mig ännu. Då skulle chokladen hänga löst, samt grannens sockerkaka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

släng chokladen direkt. Du är för svag och har ingen karaktär när det gäller choklad. BORT med den =)

/ Marcus

Elin sa...

jag har visst karaktär!! den står kvar i samma påse än, så det så!

have faith in me!! ;D

puss!

Janne sa...

Ge chokladen till monstret! Choklad innehåller liknande endorfiner som när man blir kär, så nästa gång du har PMS så kanske chokladen kan hjälpa.

Dessutom är inte mörk choklad så farligt för figuren. Det är mjölkchokladen som de spätt ut med grädde, chokladsmör och annat onyttigt som är boven. Å andra sidan spelar det ingen roll, eftersom dig kan det aldrig bli för mycket av... ;o)

Kram!

Hannes sa...

Hej Elin det här är hannes frisören på haircut zinkens tack för din fina text om vår salong hoppas du mår bra och att du har det bra i Norge det var länge sen har saknat dig mvh hannes shabo26@hotmail.com om du vill svara