fredag 25 september 2009

Stockholmskyss!

Jag är lyckligare nu än vad jag varit på länge, kanske för att någon slags harmoni infunnit sig i min tillvaro. Trots en lurande förkylning under hela veckan och en huvudvärk som tagit mitt huvud i gisslan kan jag ärligt säga att jag har det bra, jag mår bra. Jag kan utan anledning känna små lyckorus flyga genom kroppen, och det känns obetalbart.

En läkare sa häromdagen att jag var så härligt glad. Han påpekade att jag alltid är glad men att det nu var på ett annat sätt, som om någonting hade hänt. Jag tänkte på hans ord och insåg att faktiskt en hel del har hänt. Jag har börjat komma i ordning i mig själv. Saker som tidigare tagit min energi är inte längre en stor energibov. Jag använder den läckande energin på mig.

Denna höst är jag fast besluten om att investera i mig själv genom en sund kost och motion, att utesluta män och istället ge all min kärlek till mina vänner. Jag känner ett flyt på jobbet och trivs med att ha underbara kollegor runt mig varje dag. Många har kommenterat att dom är glada att ha mig tillbaka på dagtid efter flera månader som nattsköterska, att dom saknat mitt skratt, vilket värmer något så otroligt.

Jag ljuger kanske om jag säger att jag ska utesluta män helt denna höst. Det vore nog rent av osunt. Men jag ska inte låta någon man ta min energi. Dom män som kommer att cirkulera runt mig ska ge mig inget annat än positiv energi och förgylla min vardag. Men visst log jag igår när jag fick veta att Sveriges sötaste doktor ändrat civilstatus.

Jag har ny frisyr som jag trivs så fantastiskt bra i, får en mängd komplimanger, midjemåttet minskar och jag har flyt på jobbet och i mina relationer. I helgen ska jag promenera i Tantolunden och se hur hösten ändrat färgerna nere vid Årstaviken.

Jag har energi!


Inga kommentarer: