fredag 11 september 2009

Frustration

Jag sitter nöjd i min nya soffa men otåligheten mal i mig. Kaffekoppen får stå på golvet eftersom jag ännu inte fått hit mitt soffbord. Förhoppningsvis är den evighetslånga fönsterrenoveringen över någongång under nästa vecka och jag får ställa tillbaka alla möbler där dom ska stå. Jag har längtat länge efter att boa in mig och nu börjar denna känsla bli närmare desperat. Det är nu snart en och en halv månad sedan flyttlasset gick men ser ännu ut som att det var igår.

Jag hoppas att jag snart får hit mitt vackra slagbord, mitt soffbord och den ståtliga piedestalen som fortfarande står kvar ute på landet. Förhoppningsvis blir det nästa helg som dom möblerna kommer. Om fönsterrenoveringen är klar tills dess så blir det då genast ordning här hemma. Det blir dessutom lite mer ordning i mitt liv då. Att jobba natt när hantverkare jobbar dag blir en knasig kombination som innebär att jag helt enkelt får hitta en annan säng att sova i.

I måndags natt sov jag hemma i min säng för första gången på drygt två veckor. Kändes helt fantastiskt. Jag vill kunna sova hemma jämt. Jag vill inte behöva känna mig bortknuffad från mitt eget hem för en fönsterrenovering som aldrig blir klar. Jag vill boa in mig. Jag vill ha allt klart när hösten är här på riktigt. Jag vill ha värmeljus att tända på den byrån där tvn fortfarande står. Jag vill få ordning på min lilla sänghörna istället för att ha sängen stå mitt i rummet pga att hantverkarna behöver fri golvyta runt fönstret.

Jag är så tacksam över så mycket i mitt liv. Jag tycker inte om att jag låter det här ta av min energi. Vad är en fönsterrenovering i det stora hela? Ingenting. Men jag längtar så fruktansvärt efter att få skapa ett hem. Jag behöver en plats där jag kan återhämta mig, där jag finner ro och samlar energi. Jag vill kunna bjuda hem vänner till ett hem där blå markerimgstejp på golvet inte existerar och fönstret inte är fullt av fläckar.

Fröken höst står för dörren och jag vill ha ett vackert hem att krypa in i.


Bästa medicinen mot irritation.. Viva La Vida! Underbar sensommarkväll på Stockholm stadion den 22 augusti. Magisk kväll, fantastiska minnen. Och livet känns genast mycket bättre. Trots byggdamm och blå markeringstejp.

2 kommentarer:

Janne sa...

Se det positivt! När fönsterrenoveringen är färdig, så kommer du se ännu bättre ut... ;o)

Kram!

Elin sa...

haha nu var du lustig.. ;) men nog försöker jag se det positivt! men hittar inget positivt med detta alls.. :/

ha en skön helg janne! :D solen skiner utanför fönstret och jag ska gå och lägga mig nu, har jobbat inatt..ska bli rart :)

kram!