tisdag 8 september 2009

Endast trubbel

Är jag nyfiken för att han är precis en sådan man som jag borde hålla mig borta ifrån? Där testosteronet tagit över hans kropp och hans alfahanne-stil endast innebär trubbel men att det för mig innebär en utmaning? Jag har dessa månader irriterat mig på honom, vi har blivit osams många gånger då han missuppfattat mig eller helt enkelt bara vägrar förstå. Eller uppvisar ocharmig svartsjuka. Han har ställt krav på mig som om jag vore hans men utan min acceptans.

Men han har det där, som jag vill utforska. Jag vill skrapa under ytan på den där mannen och se vad som finns där under. Jag vill se hur långt jag kan få honom att gå genom sin svaghet för mig. Hans attityd tänder mig, hans muskulösa kropp vill jag få känna nära min, hans greppvänliga händer vill jag ha på min kropp. Troligen skulle en otrolig passion uppstå. Troligen en övergående passion när natten förvandlas till dag. Men det är nog just en sådan passion jag kan hantera nu för tiden. Det där som är så otroligt vackert och lustfyllt om natten, men som är borta när dagen gryr.

Närhet är inte det svåra, det är intimiteten som är det tuffa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej...anonym här...
Länge sen jag var inne hos dig nu, men när jag läst detta inlägg så kände jag att det är exakt så jag har det med min "vän"!
Han är svår men charmar mig, han retar mig till vansinne men jag finns kvar, jag blir riktigt arg på hans sätt ibland och ändå vill jag så gärna skrapa på ytan och lära känna honom samtidigt som allt skrämmer mig nåt enormt.
Han är "på" ena dagen för att sen "försvinna" flera dagar osv.
Min själ får skavsår och ÄNDÅ väljer jag att ha honom kvar i mitt liv... Ja du var ska det sluta? Hatar att han påverkar mig så mycket men tycker om att han "väljer" att ha mig i sitt liv.
Hoppas du får lära känna din "vän" mer, önskar dig allt gott.
Kram

Elin sa...

få saker är så nedbrytande som en sånt beteende, känner igen det alltför väl.. det är då man ska lägga benen på ryggen och springa, men det är inte så lätt alla gånger.. sanningen är ju att vi behöver någon som finns där jämt, som inte försvinner. men hjärtat säger ibland annorlunda.

denna karl tror jag att jag aldrig kommer att kunna falla för på annat än det fysiska planet, men vill ändå lära mig förstå hans beteende..även om jag som sagt vet att jag borde hålla mig borta.. :)

var rädd om dig!

kram!