måndag 16 november 2009

Regn..

Måndagen den 16 november 2009. Jag tittar ut genom fönstret och ser endast regn över Vita bergen. På sätt och vis längtar jag ut i det där regnet, bara för att känna den uppfriskande känslan av regndroppar som träffar ansiktet och lämnar kvar två rödrosiga kalla kinder. Men jag sitter kvar här inomhus på mitt trägolv, med datorn i knät och med Bob Dylan i högtalarna. Alldeles för nöjd med den varma temuggen som står här bredvid innehållande dyrt glöggte från NK, som sprider en julig doft i mitt rum. Men det var värt pengarna, även om jag nu blir ännu mera ivrig tills advent och underbara december står för dörren.

Snart ska jag dock ge mig ut. Till stadsmissionen och en second hand butik på Åsögatan. Det är kardilologfest på torsdag, med 50- och 60-talstema. Tar med två vänner och kollegor på shoppingtur i regnet för att förbereda oss inför kalaset, har jag tur så får jag lite fika också. Fikastund med goda vänner lyser upp en regnig måndag på ett sätt som få andra saker gör. Många satsar på klänning, stora kjolar, tuperat hår och hästsvans. Men inte jag. Finns något som ligger mig varmare om hjärtat. En livsstil som jag troligen romantiserar men som jag inte kan undgå att önska att jag fått vara en del av på den tiden när det väl begav sig. Jag tror jag hade passat in bra där. Med en joint i min vänstra hand och ständigt en ny karl i min högra. Woodstock -69. Så på torsdag ska jag vara hippie, jag ska sprida budskapet om peace and love, men vet ni? Jag behåller BH:n på..

4 kommentarer:

Unknown sa...

De bästa Dylan-låtarna denna vecka är Ballad of Donald White och Girl from the north country. Eller hur?

Anonym sa...

Av med BH:n din lilla fegis. Och glöm inte at odla en stor buske under armarna nu =)

/ Marcus

Elin sa...

peacerich: det är först nu jag har börjat snöa in min på dylan, jag har mycket kvar att lyssna in mig på! =)

marcus: min BH är mitt tempel! =) och håret is a big no-no. så jag antar att jag är en kass hippie.. ;)
puss!

Janne sa...

Du sprider ju en massa glädje och kärlek omkring dig, så visst bor det en liten gullig hippie i dig... ;o)