tisdag 30 december 2008

Vin och tisdagslyx

Hur kan man bli så onykter på två glas vin? Jag begriper det inte. Jag står oförstående och förvånad över hur två glas vin kan göra mig så påverkad att ett glas vin till troligen skulle inneburit katastrof. Ibland får man vara glad över att ställena på Kungsholmen stänger vid tolv på natten. Eller var det klockan ett?

Jag har tagit en rejäl sovmorgon idag. Riktigt lyxigt men ångesten har nu kommit över mig att jag inte varit ute och njutit av det underbara vintervädret idag. Sådana här lediga dagar passar bäst för att vandra runt på Söder, upptäcka nya mysiga caféer och gator. Men inte denna dag inte, nej den har jag tillbringat i sängen, på msn, med att måla mina tånaglar röda, med att lägga ansiktsmask. Sånt där mys som ibland kompenserar en förlorad dag i solen på Söders gator.

Ikväll ska jag till Märsta. För första gången på över ett år ska jag åka till stället där det gäller att kliva av tåget från rätt vagn annars hamnar man utanför perrongen. Perrongen är nämligen kortare än vad tåget är. Jag var läskigt nära sist att missa allt, nån decimeter till och jag hade hamnat i gräset. Ikväll ska jag göra allt för att inte hamna i gräset, att placera sig i mitten av tåget borde vara en bra idé.

Vad jag ska göra i Märsta håller jag nog dock för mig själv, men jag lovar att den vackra natten ska fångas..


Gott Nytt År!

8 kommentarer:

Hasse Wester sa...

Gott Nytt År Elin och ha det så fint i Märsta!

Elin sa...

åh Gott Nytt År!! :D Se upp för raketerna imorrn! ;)

tack det ska jag ha ;)

KRAM!

Anonym sa...

Jag kan också känna av två glas vin... lustigt det där.

Du, ha en underbar nyårsafton. Gott nytt år! Kram

Anonym sa...

Gott nytt år Elin!!

Kram

Alicia sa...

Gott nytt år Elin, hoppas du hittade perrongen ;)

Kram från Graphys nya blogg

Anonym sa...

Gott Nytt År sötnos!

Kramar
Janne

Anonym sa...

Hmm det där med full på 2 glas vin beror väl "hur" stora dom är finns dom som rymmer en halvliter ;-)

Superkoll ;-)

Elin sa...

God förtsättning till er alla! :D detta året kommer innebära mycket vin, mysiga kvällar, glada stunder och ett enormt lyckorus. det är vi överrens om väl? :D

KRAM!!