måndag 31 augusti 2009

Ångest och förväntan

Sista dagen på min semester. Någon riktig ångest har ännu inte infunnit sig. Ångesten över att jag är utslängd från min egen lägenhet är större. Det är väl så det blir när man bor på 30 kvm och har besök av fönsterrenoverare samtidigt som jag jobbar natt och behöver sova på dagarna. Visst skulle jag kunna krypa ner i sängen med dom i rummet men jag tror inte att den sömnen blir så optimal.

Jag kommeratt hyra in mig hos en vän när jag behöver sova och dom lediga dagarna kommer jag att fortsätta tillbringa ute på landet. Men lagom till helgen hoppas jag att jag får min lägenhet tillbaka och kan boa in mig ordentligt. Väntar ju på min soffa, ja jag riktigt längtar efter min soffa. Och rödvinsmys.

Men någon jobbångest har inte infunnit sig, finns ju så mycket annat att tänka på. Soffor, rödvin och fina karlar, till exempel.

1 kommentar:

alubook sa...

Min lägenhet har plats för två... ;-)

//Micke