onsdag 19 augusti 2009

Coldplay

På lördag ska jag göra två saker jag aldrig gjort förut. Jag ska se Coldplay och jag ska dessutom gå på konserten ensam. En biljett har trillat över mig och öppnat möjligheten att se detta fantastiska band för första gången. För något år sedan är detta något jag aldrig skulle gjort, skulle känt mig helt utlämnad att gå på en konsert själv men nu ser jag nästan fram emot det. Jag som dessutom tjatat om att åka på en resa ensam för att utveckla mig själv och allt det där fina, men först kanske jag måste klara av att göra något betydligt mindre ansträngande, såsom att kunna njuta av fantastisk musik ensam. Men jag kommer ju inte att vara ensam, tusentals människor kommer att finnas runt mig.

Det jag kommer att sakna är att det inte kommer stå nån bredvid mig som kan hålla mig i handen om Fix You spelas. Denna sång som av så många olika anledningar är speciell för mig, som betyder mer för mig än så många andra sånger. Den är magi. Men visst ska det bli en förtrollande kväll på lördag, och jag ska njuta av varje sekund. Med eller utan någon som håller min hand.

3 kommentarer:

Janne sa...

Hoppas att du hade trevligt igår! Själv ägnade jag hela fredagskvällen och hela lördagen åt en välbehövlig rensning i mitt förråd. Inte lika glamoröst eller roligt som att gå på konsert, men efter att ha varit till tippen med tre lass så kan man för första gången på månader gå igenom förrådet utan livsfara, så en viss tillfredsställelse blev det i alla fall...

Fast jag hade nog hellre gått på konsert med dig... ;o)

Ha det bra!

Kram
Janne

Kaktusblomma sa...

Vad tyckte du? Jag var också på konserten och jag tyckte den var helt fantastisk! Man behöver inget sällskap på konserter... Man vill bara njuta av musiken...
ta hand om dig och du, vi tar ett glas vin nån kväll! Kramar

Elin sa...

janne: vilket lyx med ett så stort förråd! du kanske vill komma och rensa lite hos mig på vinden? ;) inte lyckats så bra trots flytt, haha.. visst är det riktigt tråkigt när man håller på men jag förstår den där känslan du fick efteråt..skönt!! :D
men visst tycker jag du kunde varit på coldplaykonsert istället, det var det bästa konserten jag någonsin varit på..och jag som trodde springsteen i juni och winnerbäck låg högst i rys och mysfaktor, men tydligen inte.. ;)

kram janne!


fina kaktus! ja visst var det helt fantastiskt.. önskar jag fick uppleva det där igen..samma lycka samma eufori! :D det slutade med konsertsällskap iaf, vilket ändå kändes ganska skönt. speciellt eftersom tårarna letade sig fram under fix you, även fast dom inte såg det.. :)

ja vin låter underbart! :D tror vi har en hel del att prata om.. ;)

kram!