söndag 30 augusti 2009

Möbelverkstad

Jag har en vision över hur allt ska vara men det blir så tungarbetat när ingenting flyter på som man har tänkt. Små hinder blir plötsligt till stora och drömmen om det perfekta får bytas ut mot lättare lösningar. Nej vi talar inte om mitt liv just nu utan om min möbelrenovering. Vilket kan vara nog så tufft kan jag lova.

Jag har tidigare nämnt hur mina föräldrars och farföräldrars gamla möbler hamnat under min vita målarpensel. Jag är nöjd med det jag har gjort och över den shabby chic-stil jag velat åstadkomma. Men sen kommer det till dom små detaljerna som ska vara pricken över i:et. Såsom dom små fejkade smidda spikhuvuden som ska dölja dom trista skruvhuvudena. Jag vet att dessa finns att få tag på men frågan är vart. Dom skulle göra sig fantastiskt på mitt soffbord som jag förövrigt satt på ett nytt beslag på idag, med min fars yttersta nyfikenhet över hur det skulle gå för mig att hantera en hammare. Det gick sådär.

Så alla duktiga hantverkare där ute som naturligtvis läser min blogg, hmm, var kan jag hitta dessa små smidda spikhuvuden till mitt fina soffbord? Det skulle ju bli så vansinnigt vackert!


3 kommentarer:

Janne sa...

Hej!

Vad händig du är... ;o)

Är det såna där de säljer på Claes Ohlsson du letar efter?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=134872108

Kram
Janne

Janne sa...

Förstår förresten inte varför din pappa tvivlade på din förmåga att använda en hammare. Här på bloggen slår du i alla fall ofta huvudet på spiken... ;o)

Elin sa...

haha ja det är såna jag sökt efter med lykta..men tydligen inte på clas ohlson.. ;) fick precis det tipset på facebook så jag är fruktansvärt tacksam över att ni löst mitt problem! nu kan mitt nya fina soffbord bli precis som jag vill ha det trots allt.. ;) tack!! :D

händig du varit förresten med renovering av dina hallar! skönt att du kommit igång med bloggandet igen, lååång frånvaro.. ;( hoppas du kommit tillbaka med nya krafter nu! :)

haha jo..kanske slår jag huvudet på spiken här ibland men du ska se mig med en hammare, ingen vcker syn.. ;)

kram!