måndag 17 augusti 2009

Doft av höst

Jag böjer mig ut genom fönstret, andas in den underbara doften som sprider som från grönskan i Vita Bergen. Luften är inte längre varm utan känns ganska rå. Två veckor återstår på min semester och det känns som att sommaren är på väg att lämna oss och hösten smyger sig på. Den riktiga värmen finns inte längre och det är med blandade känlsor jag accepterar detta faktum.

Jag ser fram emot hösten. Jag tillhör den skara människor som älskar alla årstider. Skulle inte vilja leva utan en enda. Våren med alla dofter från grönska och sköna vårsol, sommaren med dom varma kvällarna, hösten med dess mörker och tända ljus och slutligen vintern med advent och julmys samt snön som knarrar under fötterna.

Igår hade jag en av dom mest fantastiska kvällarna denna sommar. När jag satt där i bubbelbadet hos goda vänner kände jag att jag aldrig ville stiga upp. Jag önskade att vi alla kunde sitta där för evigt med varsitt champagneglas i handen och strunta i alla måsten. Alla dessa må-bra-människor jag har runt mig, dom som är så oväderliga för mig och gör mig till en bättre människa. Kan endast uttrycka mina känslor för dom med ett enda ord; Kärlek!


Tack älskade vänner för igår!

2 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elin sa...

du som skrev kommentaren som du sen tog bort..jag hann se den så tack!! lät inte alls dumt det du skrev, jag tyckte faktiskt det lät väldans bra.. ;)

kram!