måndag 15 februari 2010

Bacillblogg nr 3

Mitt bloggande har blivit lite lidande ett tag märker jag. Dels är det bacillernas fel men sen kan det ju bero på att jag faktiskt haft ett liv utanför bloggen också. Men mest är det nog bacillernas fel. Bara att inse, man blir lite begränsad i sin ork när man är sjuk, man orkar liksom inte riktigt rädda världen på samma sätt som när man är frisk.

Idag har jag dock påbörjat mitt livs första antibiotikakur. Hoppas på ett snabbt tillfrisknande så jag får mitt vanliga liv tillbaka. Firade den första tabletten tillsammans med några vänner på en restaurang här på Söder. Känner mig genast mycket piggare. Typ.

Denna eftermiddags ska ägnas åt att få ordning på mitt hem. Vissa saker kommer i andra hand när man ägnar all sin ork till roliga saker. Disken tillhör liksom inte riktigt en av dom sakerna. Inte tvätten heller. Eller dammsugning. Need I say more?

Ikväll sätter jag mig på pendeln ut till förorten för att fylla på energin. Jag ska försöka dölja mitt hostande och snorande så mycket jag bara kan. Let's face it. Man är inte sexig när man är förkyld, slemhosta blir aldrig sexigt hur man än vrider och vänder på det. Men jag behagar ju i alla fall att komma nyduschad. Vad mera kan man begära, egentligen.

Inga kommentarer: