söndag 7 februari 2010

Bubbel och Barcelona

Vi drack rosa bubbel igår. En hel del rosa bubbel. Kanske till och med en aningen för mycket rosa bubbel. Men det var ju melodifestival igår och när det nalkas schlager så är helt enkelt rosa bubbel det enda som borde drickas.

Uppmärksamheten till musiken försvann dock aningen när vi samtidigt bokade en resa till Barcelona nu i vår. Aningens tråkiga låtar kan liksom inte konkurrera med min extas över att för fjärde gången besöka denna fantastiska stad, och denna gång tillsammans med tre vackra män.

Jag trivs.



1 kommentar:

Janne sa...

Nu blir jag avis! Barcelona är verkligen underbart och det finns massor med trevliga dagsutflykter man kan göra om man har bil.

Den lilla staden Sitges söder om Barcelona tycker jag är supermysig. Sen finns en Universal temapark utanför Tarragona, magisk utsikt uppe på berget Montserrat och storslagen natur och underbara viner uppe i Priorat-området (ligger väster om Reus).

Sen får man inte missa restaurangen Los Caracoles inne i den gamla delen av Barcelona, ett stenkast från Las Ramblas. Urcharmigt ställe med god mat!

Kan du inte packa ner mig i resväskan när du åker... ;o)