söndag 28 juni 2009

Börjar så smått..

Idag har jag gjort mitt första inköp till min nya lägenhet. Eftersom jag vet precis vilken stil jag vill ha så är det bara att ge sig ut på jakt för att hitta guldkornen. Mitt hem ska utstråla harmoni och värme, det ska vara välkomnande och rogivande. Där ska jag samla energi när jag är ensam, där ska jag få mina gäster att trivas, där ska varenda pryl vara utvald med omtanke. Eftersom jag är helt såld på den vita lantliga vintagestilen kommer mitt hem att se ut därefter.

Dagens inköp blev två stolar som kommer att stå ute i min hall intill matplatsen. Kuddarna ska bli prydnad till min säng där mitt gamla nougatfärgade överkast kommer att bytas mot ett vitt. Helst ett stickat överkast då jag är bortskämd med ett sådant i mitt gamla flickrum hemma hos mor och far. Underbart vackert och romantiskt.

Tror min mor kommer att passa på att njuta av mina stolar så länge dom står kvar ute hos föräldrarna på landet. Där vet jag att dom har det bra.





Kommer definitivt att göra flera besök på Lantik i Lådö utanför Enköping och fynda till bra priser. Jag väntar ivrigt på den dagen då jag får nycklarna i min hand, då jag får börja inreda mitt hem och göra det precis till det jag vill. Mys!

Inga kommentarer: