tisdag 9 juni 2009

Hemlös

Det gick ju åt skogen det där. I min desperation försökte jag få en söt läkare att donera dom hundratusen kronor som fattades för att lägenheten skulle bli min. Han bara log som svar. Jag antar att det var ett nej? Så nu sitter jag här, hemlös och hungrig och lite ledsen eftersom jag redan flyttat in i tanken.

Detta kommer att bli min vardag den här sommaren. Gå på visning, bli kär, flytta in soffan i tanken, bjuda, flytta in sängen i tanken, bjuda, förlora budgivningen och gråta.

Men jag ger mig inte nu. En dag kommer jag att vinna den där budgivningen, och jag kommer att vinna budgivningen på den allra finaste lägenheten jag någonsin sett. Och jag får väl se det positiva med att jag förlorade den här lägenhet, nu har jag fortfarande chansen till den där kakelugnen jag alltid drömt om.

Det ordnar sig det här.

4 kommentarer:

Sextankarnas sa...

Härligt att du ser framåt. Finns alltid bra, nya intressanta objekt.

Kent sa...

Håller tummarna =)

Janne sa...

Har du bara ett tillfälligt kontrakt på lägenheten du har nu? Är ju inte lätt med bostäder varken i Uppsala eller Stockholm och priserna är helt sjuka. Se bara till att inte förköpa dig. Räntorna är låga nu, men kan lika gärna gå upp till det tredubbla och du måste ju leva också...

Kram!

Elin sa...

M: jo det är så jag får tänka, jag har så lite tålamod bara ;)

kent: tack!! länge sen, allt bra med dig? :) kram!

janne: jag bor i andra hand nu, och det orkar jag inte med hur länge som helst så nu ska jag stdga mig lite har jag tänkt :) jo banken är ju mån om att jag ska kunna klara en stigande ränta så jag tror det går bra :)

kram!