torsdag 18 juni 2009

Söderböna

Idag skrev jag kontrakt på en underbart fin lägenhet här på Söder. Efter två dagars konstant oro och iver vet jag nu att det är jag som om drygt en månad kommer att bo där. Dom knarrande trägolven blir mina att gå på, dom vita väggarna kommer att lysa på mig och södercharmen kommer att glädja mig varje dag.

Med Vitabergsparken och vackra Sofia kyrka precis utanför dörren har jag många härliga stunder framför mig och ändlösa vackra promenader att vandra. Jag är fattig som en kyrkråtta men jag har uppfyllt ännu en av mina drömmar och det är som dom säger. Ingenting är omöjligt.

Idag är jag stans lyckligaste tös!

8 kommentarer:

Anna sa...

Åh vad härligt det låter, blir glad för din skull! Kram

Sextankarnas sa...

Grattis. Glad midsommar på dig.

Janne sa...

Grattis! Superkul att det löste sig, även om jag inte hade klagat om du varit tvungen att flytta till Uppsala... ;o)

Ha en underbar midsommarafton!

Kramar!

Douchebag sa...

Grattis Elin!
Fan vad skoj.

Kent sa...

Grattis =)
Om jag verkar trött så är det för att jag har varit vaken i ett dygn för att lyckas klämma in AC/DC:s konsert i Gbg ;p

Anonym sa...

Anonym här :-)
Vad kul med lägenheten, grattis!
Jag och min "vän" var på bio igår, trevligt och småmysigt. Sakta...sakta framåt men jag är glad för de stunder vi får. Ingen panik men erkänner att saknaden när vi inte ses är påtaglig.
Kram

Linda Cecilia sa...

Du har fått en utmärkelse av mej på min blogg!! PusS sötaste!

Anonym sa...

Godkväll... Det var länge sen du skrev nu, hoppas allt är bra! :)
Har träffat "min vän" idag, vi kommer närmare varandra nu. Känns bra, sakta men säkert. Han öppnar sig mer och mer och det var han som tog initiativet idag och ville ses och prata. Mysigt var det ;-)
Men jag tar som tidigare en dag i taget, vill inte stressa på nåt. Hoppas bara att det blir bra.
kram