torsdag 23 juli 2009

Espen Lind

I just pray someone will find her, and guide her on her way..

2 kommentarer:

Janne sa...

Hej raring!

Har jobbat och slitit de senaste veckorna, så jag har inte hunnit varken blogga eller kommentera även om jag har smitit in och läst ibland.

Nu är det i alla fall semester, även om det är grått och trist ute. Men det finns ju faktiskt annat att göra än att sola och bada! T ex kan man ju skriva en ny sång till sin favorit bloggfästmö... :o)

Har en melodi också, men behöver ett piano för att kunna skriva ner noterna. Får be min musikerkompis hjälpa mig vid tillfälle. Den förra låten har jag inte en färdig melodi på än... :o/

Elin
----

Jag är ofta ganska ensam
ingen kärlek i mitt liv
men jag slutar aldrig drömma
om en mening i mitt liv

När allt känns grått och tråkigt
så finns hon alltid där
kvinnan i mina drömmar
ja, kvinnan i mitt liv

Jag sätter mig vid datorn
och läser hennes blogg
känner värmen spridas
och tanken tinas upp

Elin, hon är en pärla
en sällsynt diamant
som sprider ljus och värme
omkring sig överallt
hon kommer med kärlek
hon kommer med hopp
ingen gör det bättre
ja, Elin hon är topp!

Fast det är inte verkligt
så är hon min i alla fall
där inne i mitt hjärta
finns hennes egen plats

Även om det är platoniskt
så tycker vi om varann
hon har faktiskt friat
så vi har ett särskilt band

Hon bryr sig jämt om alla
för mycket och lite till
hon ger utav sitt hjärta
som ingen annan gör

Elin, hon är en pärla
en sällsynt diamant
som sprider ljus och värme
omkring sig överallt
hon kommer med kärlek
hon kommer med hopp
ingen gör det bättre
ja, Elin hon är topp!

Jag önskar att jag kunde
ge tillbaka lite grann
av den värme som hon sprider
så att hon också blir varm

Det är så lätt att glömma
att även den som värmer vill bli varm
och Elin förtjänar värme
som om hela världen brann

Jag önskar henne glädje
en kärlek i sitt liv
nån som kysser hennes läppar
och säger hon är fin

Elin, hon är en pärla
en sällsynt diamant
som sprider ljus och värme
omkring sig överallt
hon kommer med kärlek
hon kommer med hopp
ingen gör det bättre
ja, Elin hon är topp!

Elin, hon är en pärla
en sällsynt diamant
som sprider ljus och värme
Elin, hon är mitt allt...

---------------------------

Hoppas du gillar den!

Kram
Janne

Elin sa...

men janne, du är ju helt otrolig!! jag vet inte vad jag ska säga.. *stum* glad blev jag, rörd blev jag, varm blev jag.. omöjligt att hålla leendet borta när man läser den fina texten, blir ju nästan avundsjuk på mig själv! :D

nu ska jag iväg till sös, bara tre pass kvar innan semestern, nu går det segt.. ;)

njut för fullt nu sötis!! och tack igen!!

KRAM!