lördag 11 juli 2009

Skuld och tacksamhet

Jag insåg mina begränsningar här om dagen och jag sjukskrev mig. (Givetvis kollade jag först så att det skulle finnas personal som kunde täcka för mig) Sen fick jag dåligt samvete och kunde bara vara hemma en dag. Så nu ska jag om en stund gå tillbaka till jobbet, väl medveten om att jag borde vara fortsatt sjukskriven. Dessutom fick jag för en stund sen ett samtal från en av mina kollegor, hon är sjuk. Okej, minibemanning ikväll, jag som näst intill lyckas hålla mig samman fast jag inte ens är på jobbet än.

Är så tacksam över alla vänner som visat sin omtanke över mig dessa dagar. Morgan, jag vet att du läser detta, du är helt fantastisk! Nej usch, nu kan jag inte skriva mera, då börjar tårarna rinna. Men vad jag älskar mina vänner, dom är dom vackraste människorna som finns..

6 kommentarer:

Anna sa...

Vad tråkigt att du inte mår bra, skickar en stor kram och hoppas du mår bättre snart!

Sextankarnas sa...

Kram, kliv inte på för tidigt.

Anonym sa...

synd bara att vissa av dom bryr du dig inte alls om , vissa som bryr sig om dig...

Elin sa...

tack Anna!


Sextankarna: jag är rädd för att jag klev på alldeles för tidigt..men jag har lovat mig själv att sjukskriva mig så fort jag känner att det är på väg att gå åt skogen.. kram!

anonym: jag antar att det är du A.. jag är ledsen för allt jag gjort som sårat dig..att jag inte klarade av att vara där.. men jag blev glad när jag läste ditt mail, att du har det bra nu.. jag vill dig bara väl, även om jag verkar så likgiltig..

Anonym sa...

Ibland behövr man tänka mer på sig själv och mindre på andra. Klart att du ska vara hemma från jobbet om du inte känner dig bra. Ibland undrar jag om man verkligen måste ha feber och vara sängliggande för att man ska vara hemma från jobbet. En själ som har fått sig en törn behöver läkas med lugn, ömhet och omtanke för att kunna sprida glädje igen. Du är en fantastisk människa, glöm inte att vårda din egen själ för den sprider glädje och skratt i din omgivning.

Kram till världens bästa Elin.
-Morgan

Janne sa...

Var rädd om dig! Det är ingen som tjänar på att du blir utbränd! En glad, avslappnad och harmonisk Elin däremot är en naturkraft som får alla andra att må bra!

Kram
Janne