lördag 25 juli 2009

Åter dags

Nu kommer det över mig igen, mörkret. Jag har så mycket roligt framför mig med flytt, Pridefestival och semester att jag borde sväva av lycka! Men jag räknar i kalendern och inser att det åter är dags. PMS-monstret ska åter jaga mig och jag vet inte vart jag ska gömma mig.

Dessa stunder önskar jag någon fanns bredvid mig, någon som håller mig lugn när tankarna och olustkänslorna är som värst, som smeker mitt hår och håller om mig tills jag somnar. Ensamheten är min största fiende dessa dagar, den tillåter hjärnspöken att få fritt spelrum.

Imorgon är jag ensam med packning och flyttförberedelser. Men på måndag har jag goda vänner runt mig hela dagen, hela kvällen. Då får mina tankar ro, det blir bra. Med tre stycken lyckopiller runt sig är det omöjligt att dras ner av det destruktiva. Tre älskade lyckopiller.

Jag har ikväll haft besök av min mor, bror och morbror. Dom kom till Stockholm med min vackra nymålade byrå, mina fina stolar och en underbar pall som jag fick i inflyttningspresent. Samt en flaska vin. Vi besökte Hermans restaurang & trädgårdscafé där södercharmen är tydlig och genomgående, troligen mitt nya favoritcafé nu när dessa delar av söder blir mina nya hemkvarter.

Men trots en mysig kväll kommer nu ändå mörkret över mig, jag kan nog inte göra annat än att acceptera. Försöka förstå att dom destruktiva tankarna om några dagar lämnar mig i lugn och ro. Jag vet att jag duger, att jag är värdefull. Men nu säger tankarna annorlunda.

Om jag ändå bara fick sova.

7 kommentarer:

Janne sa...

Du får väl försöka se det positivt. Om man inte har några skitdagar ibland, så uppskattar man inte de bra dagarna lika mycket!

Smeker ditt hår och håller om dig på distans... ;o)

Kram!

Kaktusblomma sa...

Vad tråkigt det är att må så där fast man vet att man borde vara glad och happy. Men om det är pms (fy för den) så är det ju övergående iallafall. Du har mycket kul att se framemot! Grattis till nya hemmet! Kramar

Helen sa...

hejdär, prova ziara, finns receptfritt på apoteket mot pms.

Robert sa...

Tjena Elin!

Nu va det riktigt länge sen man va här och kikade, aftonbladet gjorde ju så att favoriterna försvann, men så hittade jag hit igen!
Härligt att höra att du har hittat rätt på söder här i stan!
Hoppas att det inte blir för mycket ångest och dumma tankar nu dom här dagarna.

Och du är lika fin som vanligt! :)

Kram

Eldregn sa...

Grattis på namnsdagen du goa!

Hoppas du har och får en riktigt bra dag och en riktigt bra helg =)

Grattiskram!

ola sa...

Ah, vad länge sedan jag var här och läste - tittade igenom kommentarer på inlägg i min gamla blogg och hittade dig :)

Känner igen mig i vad som väntar under hösten, men vi får vara starka ;)

Anonym sa...

Anonym här...
Var ett tag sen jag kikade in, livet är lite upp och ner. Min "vän" och jag är för närvarande långt ifrån varandra och jag mår inget vidare. Vi lyckas prata förbi varandra och rädslan är starkare än allt annat just nu. Ledsamt att du känner dig låg men jag hoppas att det är bättre nu! Hoppas din flytt gick bra. Å du, du är värdefull glöm aldrig det! Kram