fredag 3 juli 2009

Inga muntra ord

Jag tror att jag denna månad upplever den värsta PMS:en jag någonsin upplevt. Allt är becksvart. Igår eftermiddag kom den över mig och har hållit mig i ett järngrepp sedan dess. Tankarna är destruktiva och ögonen svullna av alla tårar.

Jag som person är fruktansvärt rädd för att göra någon ledsen, hellre tar jag ut allt på mig själv än att få någon annan att må dåligt. Detta inser jag ju själv inte är nyttigt i längden då behovet av att få avreagera sig finns där. Men jag kan inte.

Nu ska jag om en liten stund gå iväg till jobbet. Ta hand om mina patienter som att allt är frid och fröjd när det långt ifrån är det. Huvudet värker och jag vill bara lägga mig under täcket. Jag vill bara sova. Jag vill bara sova utan att drömma, utan att drömma dom där drömmarna som förföljer mig, som gör att jag varje morgon vaknar dränerad på energi.

Jag skickade iväg ett sms igår kväll. Jag står för varje ord och det var skönt att få det skickat. Även om jag inte vet hur det mottogs, om det än lästes. Kanske gick det mottagen obemärkt förbi, eller mottogs med en suck, kanske informationen ändå kom fram. Jag vet inte. Jag vet ingenting längre. Allt är bara tyst.

Funderade på att sjukskriva mig men i semestertider är det inte rättvist mot mina kollegor. Det är bara att bita ihop. Förhoppningsvis är det en bättre dag när jag vaknar imorgon. Förhoppningsvis har då detta monster släppt mig ur sina klor.

Något att se fram emot.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej...anonym här..
Trist att läsa att du ej mår bra, hoppas att det snart vänder.
Var det till "HAN" du skickade sms.et? Jag träffade min "vän" för ett par dagar sen, mysigt men det är verkligen två tidigare sårade själar som ska försöka att komma närmare varandra. Ibland är man så rädd att vara för PÅ att man blir för mycket "AV". För mycket tankar tror jag, man ska nog göra mer och tänka mindre. Skickar en stärkande kram och blåser bort PMS.
kram

Anna sa...

Usch det är ju så hemskt när man mår så där. Jag själv hamnar också där ibland. Sms är ett otyg sådana gånger, får man inget svar så blir man så låg så det finns inte. Jag hoppas också att du får en bättre dag i morgon. Kram

Janne sa...

Tror nog att du är alldeles underbar även när du är ett "monster"... ;o)

Skickar en stor KRAM och hoppas det känns bättre...

Eldregn sa...

*ger en lååång lååång styrkekram*

Pari sa...

PMS är nåt av det värsta som finns. Till skillnad från dig så är jag expert på att få andra att gråta när jag förvandlas.
Jobbigt att ständigt behöva be om ursäkt :/

Kanske behöver du och jag lite av varandra när det kommer till den punkten?

Hoppas du mår bättre nu hjärtat. Skickar en bamsePÖSS åt ditt håll. Ta hand om dig!

Elin sa...

tack ALLA för era kramar och era fina ord!! trösten är att man kommer ur det..bara att vänta några veckor till nästa depp.. ;)

önksar er en underbar söndag trots att vädret är lite knepigt!

kärlek till er alla!

puss & kram!

Alicia sa...

*krama om länge* Hoppas det känns bättre nu!