söndag 5 juli 2009

Och lugnet har lagt sig..

Nu skiner solen in på mig igen. Trots att solen knappt skiner utanför fönstret och kylan ligger som ett täcke över Stockholm, och troligen över stora delar av landet. Jag har kommit upp ur min svacka och sitter just nu med datorn i knät och lyssnar på Bruce Springsteen. Min fina kaffekopp står här bredvid och jag laddar för att gå till jobbet om en stund.

Har precis bokat biljett till Pride. Ska bli en vansinnigt rolig och intensiv vecka då det både är festival och flytt på schemat. Med tillräckligt mycket rosévin så fungerar allt. Jag är så evigt tacksam mina nya goa vänner jag fått här i Stockholm som hjälper mig med flyttlasset, med dom kommer denna flytt att bli en fantastisk upplevelse. Nu ska jag bara komma på det bästa sättet att tacka dom på. Självklart måste det bli en överraskning.

Ja livet att har återvänt till denna fröken och jag har en härlig vecka framför mig även om mycket jobb är inbokat. En kväll på Grönan skall avklaras och vin med en gammal klasskompis från gymnasiet skall drickas. En gammal klasskompis som förövrigt tackar ödmjukast för mina underhållande statusuppdateringar på Facebook. Det är många år sedan jag senast fick göra honom generad genom att kalla honom söt. Undrar om jag fortfarande lyckas med det..

Inga kommentarer: