torsdag 16 oktober 2008

21-07

Jag är lite aningens trött ikväll. Eller kanske inte så lite, jag är lite mer än lite trött. Jag ser på min kudde och täcke med något drömmande i blicken. Vill krypa ner, gosa med kudden i min famn och bara vänta att sömnen ska fånga mig. Kanske skulle jag drömma om en höstpromenad genom stan. Kanske om något lite mer censurerat, det vore mysigt.

Men det blir inget av med det. Om tjugo minuter måste jag bege mig iväg för att tillbringa en natt på sjukhuset. Inte får man vara trött när man ska rädda livet på människor inte. Trodde jag skulle behöva genomgå ett hjärtstopp en timme in på mitt pass natten som var, men det var falskt alarm. Jag är glad när mina patienter beslutar sig för att hålla sig lugna, och inte skrämmas sådär. Adrenalinpåslaget när larmet går kan man dock inte ta miste på.

Jag har druckit 73 koppar med starkt kaffe ikväll. Jag hoppas att det hjälper. Om inte annat kommer jag att bli rejält kissnödig. Nu orkar jag vara syster Elin hela natten lång.

Tjo!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Med 73 koppar kaffe i kroppen så lär du skaka så mycket att om någon får hjärtstopp, så behöver du bara försöka hålla händerna still på deras bröst så löser sig resten automatiskt... *skrattar*

Anonym sa...

Hmm... tre och en halv... ja nästan fyra dagar har bara gått mellan dina två senaste inlägg... det kändes mycket längre =)


Den där bilden som dykt upp till höger förresten, gillar den skarpt. Lika vacker som alltid, och vad som ser ut som en vacker höstdag i bakgrunden gör inte bilden sämre =)


Hoppas du tar dig igenom kvällen och natten utan alltför stor trötthet och med väldigt snälla patienter som låter bli att göra något dumt ;)


Massor med kramar

Elin sa...

janne: et blev en tung natt kan jag lova! men sen sov jag gott sen när jag väl fick gå hem och sova ;)

och jag skakade inte så värst mycket men hjärtat hoppade ;)

ha en mysig helg!! :D


eldregn: sötnos! :D
och tack för komplimangen om bilden! :D et är en vän som tagit den vid vitabergen här på söder, underbart vackert där nu och när solen skiner är det sagolikt.. :)

varm kram till dig sötnos, hoppas du har en fin helg..

*kramar om*