måndag 6 oktober 2008

Bruten tystnad

Ett mail kommer. Min tillvaro skakas om. Många märkliga händelser har förgyllt min tillvaro på senare tid men varför d e t t a ? Frågandes sitter jag och läser orden på min dataskärm. Om och om igen. Vrider och vänder på orden men trots allt så står dom där dom står. Det bubblar i mig, spänning blandas med irritation.

Det ruset som liknas vid en drog som jag saknat så länge, ska jag våga ge mig på jakt efter det fantastiska lyckoruset igen? Det ruset som så kallt avtog och lämnade mig skakande kvar med en abstinens som var värre än någonsin förr.

Kloka ord av vänner trängs i mina tankar. Våga chansa! Låt det va! Följ ditt hjärta.. Jag lägger mig i sängen, analyserar deras ord, känner efter vart jag har mina känslor. Till slut tar sömnen sitt grepp om mig, jag sover lugnt och jag vaknar med gott mod till en ny dag.

Jag vet vad jag måste göra, det får bära eller brista, men jag måste följa mitt hjärta..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Go for it! Ingen förtjänar mer att bli lycklig än vad du gör och man ska alltid följa sitt hjärta...

Kram
Janne

Elin sa...

janne: ja ibland måste man chansa.. men när man vet att man troligen sitter där lika sänkt igen? men samtidigt..vad vinner man om man inte vågar chansa? :)

kram gull!

Anonym sa...

Det är ju alltid svårt när man inte vet om man satsar på fel häst. Men "bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge..."

Förstår inte hur någon skulle kunna tveka om dig! Du är ju liksom högsta vinsten! Vad är väl 50000 Kr i månaden i 25 år, mot att få mötas av ditt leende varje dag!

För säkerhets skull så får du väl ta med en nötknäckare och säga åt honom att om han sårar dig, så får han huvudrollen i Nötknäpparensviten...

Kramar!

Anna sa...

Jag håller med Janne, man ska följa sitt hjärta. Gör det och berätta sedan hur det gick, såå nyfiken! Många kramar