söndag 26 oktober 2008

Vacker ensamhet

Ögonen föll på nattlinnet som hängde där i klädskåpet. Undrar om jag någonsin använt det. Jag är en sådan person som envisas med att sova naken. Troligen har det bara hängt där på sin silkesklädda klädhängare och väntat på att någon gång få lämna garderoben och följa med mig ner i sängen.

Ikväll tog jag fram det. Lät nattlinnet lämna tryggheten på den silkesklädda hängaren och lät det istället klä min kropp, eller rättare sagt delar av min kropp. Silkigt, glansigt och svalt. Det kändes mjukt mot min hud och för en stund så kände jag mig kvinnlig. Ja, nästan sexig.

Jag såg mig i spegeln. Magen skymtade under linnet, brösten fyllde ut och stramade åt det tunna tyget, höfterna framhävdes och mina former gick inte att dölja. Kanske var jag inte den vackraste jag kunde vara ikväll. Men jag kände mig vacker.

Till vilken nytta egentligen. En ensam kväll som denna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det får bli en framtida nytta istället, nu vet du ju trots allt att du ser fin ut i det... då kan du ju passa på att visa det någon gång när du har någon att visa upp det för. Alltså var det inte helt i onödan =)



// MVH ...Optimisten?

Anonym sa...

Din fresterska där! *skrattar*

Tror du vacker vad du än har på eller inte har på dig! ;o)

Helt plötsligt käändes sängen väldigt tom. En ensam kväll som denna...

Anonym sa...

Om det fick dej att känna dej vacker, var det väl värt det?

Elin sa...

eldregn: ja, jag får använda det vid annat tillfälle. ska låta det lämna garderoben lite oftare =)


janne: haha förlåt, det var inte meningen. det blev ju nästan en sexblogg av det här, inte meningen haha.. men ibland är man ju bara lite sugen på närhet.. ;) visst? =)


ola: ja jag antar det..men jag ville ju få känna mig vacker tillsammans med någon annan som visade det fysiskt.. ;)

Anonym sa...

Men, du är ju en vacker tjej! Särskilt insidan, där ett äkta guldhjärta glimmar... *L*

Ha det så underbart!

*varma höstkramar*
On3