måndag 27 oktober 2008

Mysigt mörker

Solen sken så fridfullt vackert över Årstaviken idag och jag längtade tills det var dags att lämna sjukhuset för en promenad hem i den friska luften och suga åt sig av dom helande solstrålarna. Jag njuter för fullt av hösten och just dessa dagar när solen skiner är så underbara, som balsam för själen.

Det jag inte riktigt hade med i planeringen var att mörkret inträffar en timme tidigare nu för tiden och solen hunnit försvinna innan jag lämnat sjukhusluften mot den friska luften utanför. Nu är hösten kall, nu värmer inga solstrålar i ansiktet när man går hem på eftermiddagen. Nu väntar endast mörker.

Men det är faktiskt ack så mysigt det med, det får jag nog lov att säga.

5 kommentarer:

Anna sa...

Jag är också höstmänniska, jag bara älskar när luften blir så där klar och det är lite småkyligt ute. Mörkret får man mota med en massa tända ljus. Jag ska mysa med en kopp te nu faktiskt. Kram på dig

Hasse Wester sa...

Nej nej...det finns inte någonting som är bra med mörker och kyla Elin. Vi försöker bara ljuga för oss själva för att klara ett halvår i detta mörker. Planerar en flytt (flykt) till en annan breddgrad....

Anonym sa...

Visst har även den mörka delen av hösten sin charm. När höststormarna får det att knaka i huset och regnet smattrar mot fönstren, så är det bra mysigt att sitta tätt ihopkurade under en filt framför en sprakande braskamin och dricka en kopp varm te och småprata lite grann...

Fast nu när man varken har någon braskamin eller någon att kura med, så är det bara mörker... :o(

Anonym sa...

Skönt att du kan se det positiva i saker =) Finns alldeles för mycket negativitet redan.

Anonym sa...

Ja... antingen får vi gå i ljusterapi eller så blir det till att tända massor med ljus i lägenheten :)
Jag väljer det senaste! Brinner för fullt hos mig just nu! Jättemysigt!