torsdag 2 oktober 2008

Utmanande nattbesök

Inatt kommer jag ha en tandgnisslande och flaxande karl bredvid mig i sängen. Dessa två egenskaper gör att det alltid är lite spännande och en riktig utmaning att sova bredvid denna filur. Lite som ett experiment över hur människor egentligen bär sig åt under sömnens grepp. Denna söta filur blev utrustad med en bettskena för ett par år sedan, men denna bet han sönder på oroväckande kort tid och sen brydde han sig inte om att skaffa en ny. Jag vill tro att det var dålig kvalité på den där bettskenan men jag är inte riktigt övertygad om det.

En vän sedan många herrans år tillbaka är i Stockholm ikväll och förlustar sig på något jobbarrangemang. Sen kommer han hit, antagligen med en aning ölodör, och ska ligga och snarka mig i örat. Då blir det tandgnisslande, flaxande och snarkande på en och samma gång. Jag måste förbereda mig för detta. Undrar just om te med honung är det bästa. Eller kanske en dubbel irish coffee med extra mycket whiskey. Jag tror på det senaste.

Det är en himla tur att han är söt min vän så jag kan inte bli arg på honom om jag ligger där sömnlös. Ska bli mysigt att gå ut och äta frukost imorgon och uppdatera varandra på vad som hänt sen sist. Sist vi sågs var när Lars Winnerbäck spelade på Zinken den där magiska kvällen i augusti. Då bodde jag 15 mil därifrån. Nu bor jag inte ens 5 minuter därifrån. Konstigt hur livet ändrar sig.

Ja vi har mycket att prata om imorgon, min vän och jag. Skoj ska det bli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gnisslar han för mycket, så får du väl ge honom ett sånt där tuggben som man brukar ge till hundar...

Tror att öronproppar är att föredra. Det blir så kladdigt i öronen med irish coffee... *skrattar*

Elin sa...

tuggben vore nåt! men då dreglar han säkert. :D

öronproppar, där sa du nåt! jag som har flera olika sorters öronproppar..hmm..undrar i vilken flyttlåda dom ligger, jag har inte sett till dom på länge =/

ja, jag har varit lat och inte packat upp allt än ;)