tisdag 21 oktober 2008

Effektiv kväll

Det jag hade planerat idag efter jobbet var att bygga klart mitt vita vackra klädskåp som jag köpte i samband med min flytt. Själva skåpet står där och är nästan klart, det är bara två lådor som fattas. Tycker jag borde klara av att bygga dom där lådorna själv, utan hjälp. Så idag skulle dom alltså ordnas till. Gott så.

Kom hem. La mig i sängen för att titta på en dokumentär. Somnade innan huvudet hann landa på kudden och vaknade fyra timmar senare. Hela kvällen har gått och mitt vita vackra klädskåp står där precis lika halvbyggt som det gjort under en månads tid. Jag tror att bara tanken av att behöva skruva ihop dom där lådorna gjorde mig mentalt utmattad.

En riktig tröttmössa är vad jag är.

4 kommentarer:

Anna sa...

Haha, det där känner jag igen, fast här är det soffan som är boven. Jag slocknar nästan bara jag ser den efter jag jobbat, galet! Inget får man ju gjort heller som sagt. Skickar en trött kram från mig som sitter i fåtöljen för säkerhtes skull...

Anonym sa...

Känns som om man borde gå i ide, nu när alla löv trillat ner. Tycker alltid att man känner sig trött den här årstiden och längtar efter sol och värme. Var är den globala uppvärmningen nu när vi behöver den?

Du får skruva färdigt imorgon. Även om du knappast behöver någon skönhetssömn, så var det säkert välbehövlig sömn för att ladda batterierna i alla fall...

Kram
Janne

Elin sa...

anna: haha jadu, men visst är det sjukt skönt att sova på dagarna? =) galet osmart att somna men ibland är det omöjligt att hålla sig vaken.. ;)


janne: men visst är det mysigt med alla värmeljus som tänds.. jag älskar hösten.. :) men jag gillar inte att löven börjar ta slut =/

men nog är det härligt6 när våren och sommaren står för dörren! :D

Anonym sa...

Håller med om att en varm höstdag när träden står i brand och det är en sån där klar luft som det bara är på hösten, då är verkligen hösten underbar.

Men nu när alla löv ligger på backen och man fryser som en hund och drar på sig den ena förkylningen efter den andra, då kan man nog önska att man var någon annanstans...

Hade väl varit idel mörker om inte du lyst upp allas vår tillvaro med dina små texter... ;o)

Kram
Janne