onsdag 29 april 2009

Att säga det med en tårta

Att göra en tårta som som man vet att personen tycker mycket om, att sedan sätta sig på pendeln i 40 min för att sedan bara ställa tårtan utanför hans dörr, skicka ett sms med upplysning om att man lämnat något där, för att sedan sätta sig på pendeln i 40 min för att åka hem. Det var precis det jag gjorde ikväll.

Jag vill att han ska må bättre, jag vill honom så väl. Att säga till mig som vårdande person att man behöver tid för sig själv, är inte lätt för mig att hantera. Jag är van att finnas i närheten och stötta folk dagligen i mitt jobb, det är så jag är som person. Men att inte kunna hjälpa någon som berör ens själ så djupt som han gör, gör att jag måste få visa min omtanke på annat sätt.

Att sätta sig på 16:59 pendeln med en tårta i bagaget, det fick bli mitt lilla sätt.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas han bjuder dig på fika idag då.:)

M

http://sextankarnas.blogg.se/

Karlsson sa...

Du verkar ju på nåt vis helt jävla underbar.

Elin sa...

M: det dröjer nog tills den dagen han bjuder mig på fika, men när den dagen kommer ska han få en varm kram..och så ska jag passa på att sniffa på honom tills han blir irriterad! :D

Karlsson: haha tack! :D underbar eller knäpp? ;)

Eldregn sa...

Karlsson här ovan sammanfattade det nog bäst =)

Tänk om alla hade en vän som du =)


Kramar!

Janne sa...

Nåde dig om du någon gång får för dig att sätta en tårta utan för min dörr UTAN att ringa på...

Fast jag tror ju han som fick tårtan även fick budskapet och Karlsson sammanfattade allt som vi andra redan har insett för länge sedan... ;o)

Kram och ha en trevlig Valborg!

Janne

Elin sa...

eldregn: tack sötnos! en gemensam vän till oss båda sa efter att tårtincidenten att jag är alldeles galen, fast på ett bra sätt. ;) en så snäll och vänlig själ att till och med han förvåndes över vad jag hade gjort.. :) det han inte tänker på är hur mycket jag uppskattar hans förmåga att alltid visa att han finns där för mig, att alltid få mig att känna mig speciell..och det värmer lika mycket som en fysisk handling!

jag tror inte att folk tänker på är att man i vardagen gör saker för sin omgivning hela tiden, men man ser bara det andra människor gör för andra.. jag visade det med en tårta, andra visar det på annat sätt..så inte vill jag säga att jag har gjort något godare än någon annan, jag kan bara inte inte uttrycka min omtanke om honom på något annat sätt..för han finns inte i min närhet nu..

KRAM!


janne: haha akta dig du! :D du kanske skulle tycka det var synd att jag inte knackade på tills du smakade min underbara biskvitårta, då skulle du glömma mig direkt och bara ha fokus på att äta.. ;D

kram sötjanne!

Janne sa...

Klart att det kan vara svårt att välja om man har två sötsaker framför sig, men du är i en klass för dig själv...

... dessutom är jag nötallergiker... ;o)

Eldregn sa...

... gemensam vän? Jag känner mig ärligt talat helt nollställd angående vem det kan vara :S

Men visst har du rätt i det, man kan visa att man finns där, kan visa uppskattning och mycket annat på många många sätt. Men jag måste i ärlighetens namn säga att dina sätt alltid brukar låta väldigt väldigt härliga =)

Kram på dig!

Kaktusblomma sa...

Vilken underbar gest! Otroligt... :)

Janne sa...

Har funderat på en sak. När jag ska kommentera här, så får jag upp en varning att kommentarsfönstret innehåller tillförlitliga och inte tillförlitliga objekt.

Klickar jag JA på frågan om jag vill visa objekt som INTE är tillförlitliga, så kommer det upp en bild på dig...!!!

Tänkte bara säga att även om Windows Vista inte litar på dig, så har du mitt fulla förtroende... ;o)

Kram!
Janne

Elin sa...

janne: haha då ska jag inte försöka ta livet av dig! :D
och vad jag skrattade när jag läste din senaste kommentar..haha.. undra vad jag har gjort windows för dumt! :D men det känns tryggt att ha ditt fulla förtroende..det känns viktigare liksom. ;)

eldregn: jag skrev nog lite toktigt där, menade en gemensam vän till mig och tårtmottagaren :)
och jag är säker på att du med din omtanke kan få folk att må bättre än vad jag kan få med en tårta.. :)
kram!

kaktus: tack sötis.. :)

Eldregn sa...

Haha tack för förtydligandet, jag vet egentligen inte om du uttryckte dig tokigt, det beror nog bara på hur man läser det så att säga, men lite knasigt blev det ;)

Men... söt du är =)

Kram!

Anonym sa...

Hej...anonym här...
Tittar in hos dig en sväng!
Vad otroligt fint gjort av dig med tårtan! Jag skickade en blomma till en "vän" ;) för några månader sen. Han var dundersjuk och han blev så otroligt glad, trodde inte en blomma kunde göra en kille så glad men det var iofs en sort jag visste att han gillade. Att göra det värmer ens eget hjärta lika mycket tror jag. Att göra utan baktanke mer än värme, det är det allra bästa som finns! Stor kram till dig

Ps Kärleken är just nu på paus och när jag läser dina inlägg ang fina armar, kyssar osv så påminns jag om att jag saknar honom så enormt.

Elin sa...

anonym: ja men visst är det väl så, man blir lika varm inombords när man kan glädja någon annan som personen blir som får dessa överraskningar :) lite själviskt är det ju egentligen ;)

inte meningen att påminna dig om hur mycket du saknar honom.. =/ det där gör så ont.. men är det något jag lärt mig dom senaste veckorna så är det att livet tar sina egna underliga vägar och det är ibland bara att hänga med..så jag hoppas att den här vägen jag hamnat på nu snart även når dig.. :)

kram!