tisdag 21 april 2009

Derby

Jag var på fotboll igår. Derbyt mellan Hammarby och Djurgården. Jag minns inte senast jag var på en fotbollsmatch, så pinsamt länge sedan är det. Vad jag vill minnas var det när Enköping låg i Superettan för en del år sedan, börjar nog faktiskt bli en hel del år sedan. Hur som helst.

Vad underbart det var att stå där på Råsunda igår, i Djurgårdsklacken och se pojkarna kämpa där på plan. Ett tag såg det riktigt lovande ut och när det stod 1-0 var det en helt fantastisk stämning på läktaren, men sen vaknade pojkarna i grönt till och gjorde livet surt för alla Djurgårdare. Då var stämningen inte lika hög längre, mer irriterad.

Trots att jag så sällan sett Djurgården spela så har det alltid varit laget jag glädjes extra med vid vinst och sörjer med vid förlust. Allt sedan denna dag i årskurs 1, tjugo år sedan, när min söta klasskompis berättade att han höll på Djurgården så har det även varit laget för mig. Oj vad jag var förtjust i honom då, var nog det alla år i skolan, och jag är nog det fortfarande tror jag. Om jag ska vara ärlig.

Detta var den första matchen på länge men det var garanterat inte den sista denna sommar. Vi ska ha det riktigt mysigt i sommar, jag och alla testosteronstinna pojkar i Djurgårdsklacken. Hejja!

2 kommentarer:

Kent sa...

Hehe, som Änglasupporter kan jag ju inte låta bli...

6-0!!!!

Elin sa...

klart du var tvungen att kommentera detta.. ;)