torsdag 16 april 2009

Hokuspokus?

Har du någongång känt av en annan människas energi trots att personen inte finns i din fysiska närhet? Har du någongång känt av denna energi alla dygnets timmar? Har du någongång känt avsaknaden av energin hos denne som om det vore din egen?

I sådant fall vet du hur mycket det tar av din energi. Hur det konstant ligger som ett grått moln över dig och hindrar dig från att uppleva äkta lycka. Hur din vardag påverkas av något du absolut inte kan styra.

Det positiva med detta är att när denna person börjar återfå sin energi, då är jag den första som kommer att märka det. Mycket hokuspokus detta, men jag är van, men det är ju min vardag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det man inte kan styra är frustrerande om det är känslor.

M

http://sextankarnas.blogg.se

essim sa...

Jaa.. har själv haft såna tankar senaste veckorna. Det känns verkligen som att någon är med och går hand i hand med mig, oavsett om det är upp eller ner.
Hokuspokus som sagt..

Elin sa...

anaonym: ja känslorna gör ju lite som dom vill..om man nu kan kalla det känslor när man hela tiden lever med en annan människas energi? :)

essim: skönt att du känner igen det jag skriver! antar att vi bara har att acceptera att det är på det här viset och bara gilla läget? jag hoppas vi får känna endast positiva vibbar snart bara.. :) det är ju ändå vår ute, skulle vara mys att kunna njuta av den fullt ut.. :)