onsdag 20 maj 2009

080915 - Öppet

Jag blir kvar i Stockholm i höst. Jag ska ingenstans. Jag blir kvar här på obestämd framtid. För första gången i mitt liv känner jag att jag funnit någon slags ro, jag behöver nu inte längre skynda vidare med rädsla för att fastna. Jag vill fastna. Utvecklingsmöjligheterna på min nuvarande arbetsplats är stora, att äntligen sitta här med en fast tjänst känns inte ett dugg skrämmande.

Jag är alldeles för duktig på att leva i framtiden, att inte stanna upp och njuta av hur mitt liv ser ut just idag. Ständiga planer på hur framtiden ska se ut gör att rastlösheten maler och gror i mig. Själen är trött och vill ha andrum, få tid att slå sig till ro.

Jag har ett arbete jag älskar, jag bor på mitt vackra Söder. I sommar blir jag förhoppningsvis ägare till min alldeles egna lägenhet på Söder. Då har jag en fast grund att stå på. Visst har jag drömmar för framtiden men jag hinner med allt det där. Jag får inte glömma att jag redan lever min dröm och att jag mår bättre än på länge.


Nu mår jag bra av att vara Syster Elin på Kardiologen på Södersjukhuset, där tänker jag stanna.

7 kommentarer:

Sextankarnas sa...

Härligt att du känner så. Det är viktigt. Kram!

Elin sa...

ja, äntligen har jag nog kommit till insikt om vissa saker.. :)
Kram och trevlig helg! :)

Anna sa...

Att leva sin dröm låter ju helt fantastiskt! Blir glad när jag läser dina ord. Kram

Janne sa...

Tror du hamnat på rätt plats, för du är ju så söt att du kan få hjärtan att stanna och då är det ju bra att ha dig på ett ställe som kryllar med defibrillatorer och HLR kunniga... ;o)

Kram!
Janne

Elin sa...

anna: tack anna! ja jag kan komma på mig själv med att bara rysa av välbehag över hur bra jag faktiskt har det här..underbar känsla! jag är ju lite stolt över mig själv, att jag faktiskt vågade lämna tryggheten i västerås för att börja om i en ny stad med nytt jobb, nya vänner..
så följ dina drömmar sötnos! :)
kram!


janne: och här kommer du och gör mig generad igen.. ;) haha men än har jag inte fått något hjärta att stanna! :D
kramar!

Janne sa...

Jag får ju göra HLR på mig själv varje gång jag är inne på din blogg... *skrattar*

Kram!

Elin sa...

janne: haha nån är ett riktigt charmtroll.. ;) du kanske borde ge kurser? ;D