fredag 22 maj 2009

Vänner, rosé och grönska

Jag var i himmelriket igår kväll, skulle nästan kunna beskriva det som Nangijala. Så otroligt vackert att jag stod helt förstummad och alldeles tagen. Jag blev ivrig av alla kaniner som sprang runt där i hagen, kattungarna som busade. Ja jag ville ta med dom alla hem.

Var hemma hos en arbetskamrat igår kväll. Hälsade på honom och hans man i deras söta lilla hus i Nacka. Sättet dom bor på måste vara det mest ultimata för kropp och själ. Tänkte för mig själv att utbrändhet och psykisk ohälsa skulle minska kraftigt om alla hade möjlighet att bo sådär.

Doften från grillen spred sig både inomhus och i trädgården. Glaset var fyllt med rosévin och den där rofyllda mysiga känslan spred sig i kroppen på mig. Jag trivdes. Jag är så tacksam över att ha träffat dessa två underbara människor med en gästfrihet som är helt otrolig.

Mätt, trött och smålullig kom jag hem till Söder. När jag gick från tunnelbanan passerade jag favoritcaféet Fåtöljen på Hornsgatan, folk satt fortfarande ute trots att kvällen började närma sig midnatt. Jag korsade Hornsgatan upp på Brännkyrkagatan och såg några killar som spelade fotboll på gatan.

Jag frös inte där jag gick, trots endast linne och kofta. Kanske var det alkoholen som gjorde mig varm, kanske var det en ljummen kväll igår. Men nog känns det att sommaren är på väg. Känner på mig att detta kommer att bli den bästa sommaren någonsin. Längtar.

4 kommentarer:

M sa...

Vackert skrivet. Man är med dig på promenaden i hela texten. Kram!

Kaktusblomma sa...

Wow... det här var ett inlägg som osade mindfulness! Underbart! Måtte du stanna kvar i känslan ända till nästa sommar! Minst! Kramar

yrvaedret sa...

Jag har sagt till mig själv och kommer att se till att det uppfylls.
2009 blir mitt år.

Verkar som det blir ditt år med. Håller tummarna att du finner ro och harmoni så du kan stanna på en och samma plats.

Lev väl!

Elin sa...

M: tack! uppskattar dina varma kommentarer.. kram!

kaktus: du är väl för go.. :) känns som att jag redan tappat känslan.. =/ har så svårt att rikta min energi rätt nu.. kram!

yrvaedret: jo men du, det där ser vi till, att detta blir vårat år! tack för dina fina ord! :)