måndag 14 april 2008

En knasigt underhållande sak

Igår kväll var jag med om nåt riktigt underhållande, men helkonstigt. Jag använde funktionen "Fjärrhjälp" på MSN messenger och lät någon annan styra min dator. Min tekniska sida är ofta inte vad den borde vara och då kan man behöva lite hjälp utifrån. Så jag lät alltså en vän härja hejvilt på min dator och jag kunde bara sitta här hemma och titta när pilen flög kors och tvärs över hela skärmen. Det var roligare än det mest underhållande programmet på tv må jag lova!

Eftersom jag samtidigt satt här endast inlindad i handduk efter en dusch så passade jag på att för säkerhetsskull dra upp handduken lite längre, men vet ju aldrig vad man egentligen kan se när man går in och styr en annan dator så där!

Tänk, jag släppte in någon annan i min älskling. Känns faktiskt lite halvstort sådär.

*stolt*

5 kommentarer:

Johan sa...

Tss. Du drog ju ner handduken, det såg ju jag det!

Det var stort att bli insläppt i älsklingen. Ett sant nöje :)

Elin sa...

så du kikade iaf! ;P

du är välkommen in i älsklingen när du vill. nästa gång ska jag dock försöka att inte förvandla halva tangentbordet till siffror :D

Anonym sa...

Jag brukar ha svårt att låta bli att skriva och klicka själv när någon från vår IT support fjärrstyr min dator på jobbet. Höll på att fråga om du själv kunde hålla dig från att pilla på musen, men i sista sekund upptäckte jag att det kunde misstolkas å det grövsta... ;o)

Visst förtjänar du det jag skrev i mitt inlägg! Jag står för varje ord! Tror inte att jag är ensam att tycka så, men det är väl inte alla som säger vad de tycker som jag gör...

AB bloggen är inte den samma utan dig, så jag blev sanslöst glad att få länken till din nya blogg. Har inte publicerat din kommentar för jag antog att du vill välja vilka som får följa med dig hit...

Ha en underbar kväll!

Kram
Janne

Elin sa...

tänk att man kan vara så saknad..känns fint men övermäktigt på nåt sätt :)
välkommen hit janne :)

kram!

Anonym sa...

Det är bara att suga åt dig av berömmet! Jag vet inte varför, men vi svenskar är väldigt bra på att ge kritik men desto sämre på att ge beröm och att säga att man uppskattar någon för den de är.

På mitt jobb när de gör personalundersökningar, så får de varje år sämre och sämre betyg på att man är dåliga på feedback. Så varje år säger de att de ska ge mer feedback, men det enda de gör är att gnälla på saker som är fel. De inser inte att personalen behöver känna sig uppskattade, både genom att få beröm när de slitit mycket och inte minst i lönekuvertet...

Jag har i alla fall bestämt mig för något år sedan att jag ska spendera mer tid på de människor som ger mig positiv energi och dessutom att säga när man uppskattar någon istället för att bara tänka det för sig själv. För om man aldrig får uppskattning när man förtjänar det, så slutar man anstränga sig.

Du sprutar värme som en stor brasa, men det känns som om vedhögen håller på att krympa. Så jag hoppas mina ord är som en jättesäck med prima björkved, så att du behåller glöden...¨

Kram
Janne