tisdag 29 april 2008

Förföriska Barcelona

Trött som en gnu cyklade jag hem från jobbet ikväll. Det sköna med att cykla hem från jobbet är att det mest är nedförsbacke så det går knappt 10 minuter innan jag parkerar min cerisfärgade cykel utanför min port.

Halvvägs hem mötte jag en buss. Vid första anblicken läste jag att bussen var på väg till Barcelona. Jag hajade till och blev lite småglad tills jag insåg att det stod Bjurhovda på bussen. Aningen besviken cyklade jag vidare men hade istället Barcelona i tankarna.

Ta mig till den fantastiska staden! Sätt mig på Tapa Tapa med en kanna sangria framför mig! Låt mig återse personalen som flera gånger yttrat Ey.. The swedish girls! You're back! Same table as last year? och som ser till att glaset alltid är fullt. Jag saknar dom där människorna.

Ta mig till de Gotiska kvarteren och låt mig se Picassomuseet som vi letat efter varenda resa men aldrig funnit. Ta mig till denna charmiga stad som förför mig så totalt vid varje besök.

Nu är jag längtig. Nu blir jag otålig. Nu vill jag dit.
Snälla, ta mig till Barcelona nu!





5 kommentarer:

Anonym sa...

En av många städer som jag skulle vilja besöka, verkar vara en härlig stad =)

Kramar!

Anonym sa...

Åh.. Barcelona. Underbart ställe. När åker vi?

Elin sa...

eldregn: underbar stad!! :D
besök besök besök!! :D

twentyfirst: nu? :D

Anonym sa...

Äsch, nu blev jag ressugen igen fast jag inte ens hunnit packa upp allt efter Florida-resan...

Har visserligen varit där två gånger, men antar att ett besök i Barcelona aldrig är fulländat utan ditt sällskap... ;o)

Elin sa...

janne: hur har ni haft det? antagligen super! :D ska gå in på din blogg och läsa, hoppas du skrivit lite om eran resa!

barca kan man aldrig besöka för många gånger! :D