måndag 28 april 2008

Idiotisk avundsjuka

Varför gör du så här?
ständigt förminskar mig
sänker mig
får mig att bli osäker

Vi är vänner du och jag
känner varandra utan och innan
jag vet hur du fungerar
vi har pratat om det här
Avundsjukan

Varför är du avundsjuk på mig?
du säger åt mig att jag ska säga ifrån
men varför
borde du själv inte se
att du hela tiden sparkar på mig

Jag tiger
och hoppas
att du en dag
själv ska upptäcka
att du gör en vän illa

Allt på grund av en idiotisk avundsjuka
jag inte förstår mig på.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Avundsjuka är svår att bota tyvärr.

Men abstinens kan vara enkel att bli av med! Se bara på mig, skakningarna har försvunnit, begäret har lagt sig och solen skiner igen...typ eller nåt.

Anonym sa...

Tittar mig omkring försiktigt, känner dom nya dofterna. Går omkring lite och försöker bekanta mig, något känns inte som vanligt. Allt är nytt men ändå så bekant, men du är ju här så jag vet att jag kommer att trivas. Slår mig ner och kommer inte släppa iväg dig denna gången!
*kram*

Anonym sa...

Är det en man eller kvinna du beskriver? avundsjuka förstör allt tyvärr.........:(

Anonym sa...

Hej gumman!

Tänkte bara tala om att jag har svarat :-)

Vad vackert du skriver även om det handlar om en sådan sak som avundsjuka....

Tusen kramar
S.W

F.d Vampen :-)

Anonym sa...

Tittar in o ger dig en kram (det verkar som om du behöver en).

Pia

Elin sa...

shambles: skönt att höra att du mår bättre..även o mdet har en hel el kvar att gå igenom.. =/ men du verkar resa dig. kram!

kent: välkommen hit! :D

anonym: det är en kvinna. tror det är ganska vanligt att vi kvinnor är avundsjuka på varandra och visar det alltför väl.. =/

S.W: jag har läst ditt mail och jag kommer att svara! bara varit lite fullt upp.. =/ men svar är på väg!

kram! :D

pia: ger dig en bamsekram tillbaka!

kram!!