torsdag 24 april 2008

Lundell väntar på mig!

Skulle nyss beställa biljetter till Ulf Lundells konsert här i stan i september. Glad över att få tag på två bra biljetter så insåg jag ganska snart att biljetterna inte skulle bli mina. Tydlingen måste man betala biljetterna samtidigt som man köper dom, inte när man hämtar dom hos ATG-ombudet som jag är van vid.

OM jag inte hade tagit av mina sparpengar denna månad, OM jag inte handlat så mycket skor, OM jag hade hållit lite hårdare i plånboken så hade jag haft pengar kvar att betala biljetterna på stört, men inte nu. Så nu får jag vackert vänta tills imorgon när kontot fylls på så jag återigen kan göra ett försök att köpa biljetter till min allra första Lundell konsert. För jag ska dit. (Jag har sett honom tidigare, men det var innan jag uppskattade honom på det viset jag gör idag så jag tycker egentligen inte att det räknas..)

Sen hoppas jag att det är någon mer än jag som tycker det är värt 500 kronor för att se Lundell. Ett halvår sedan hade jag aldrig betalat dessa pengar. Konstigt vad tiderna ändras, men vad härligt att upptäcka nya saker man så länge varit främmande inför.

Om jag fick fantisera lite och sätta ihop min egna lilla konsert med Ulf så vet jag hur den låtlistan skulle se ut:

.....
.....
.....
tänker...
......
försöker välja...
......
.....
.....
.....
ger upp! Kan inte välja!

Men en sång jag så gärna skulle vilja höra är Två blåa ögon, men det får jag nog se mig om i stjärnorna efter. Men drömma kan man ju alltid..
Att höra Halleluja skulle vara underbart.. (fortsätter drömma)
Jag saknar dig.. (drömmer lite till)
Låt inte ensamheten..
Fullt ut.. En speciell sång för mig på flera sätt. Det var den första sången jag fick spelad för mig och den gick på repeat under flera timmar. Kan hända att jag där och då blev lite hjärntvättad men sen den dagen är jag fast, och jag kan bara säga att jag är djupt tacksam över det..

Vad den där mannen än beslutar sig för att spela i höst så kommer jag att vara där och jag kommer att ha ett leende på läpparna och troligtvis en tår i ögat.


Inga kommentarer: