torsdag 17 april 2008

Saknad

Jag ville göra mig fin. Solen sken och jag kände glädjen bubbla i mig. En dusch efter jobbet och en fika med en god vän väntade. Ett par nya jeans och ett par söta ballerinaskor skulle invigas för första gången. Det var vår i luften och jag ville vara klädd därefter. När jag sprang runt här hemma för att hitta något lämpligt att ha på överkroppen ringde det på dörren. I panik drog jag på mig en top med prislappen kvar och skyndade mot dörren. Det var en gammal vän som stod där utanför. En vän som sa att han saknade mig. Han tyckte det var dags för mig att krypa fram under stenen. Och han har ju rätt. Det är dags.

Detta slutade med att jag fick tillbringa en mysig eftermiddag med två vänner istället för en. Dubbelt mys alltså. Jag gillar när det plingar på min dörr så där oväntat. Det innebär att någon saknar mig. Och just det värmer ända in i själen.

Någon saknar faktiskt mig.






5 kommentarer:

Anonym sa...

Blir ständigt förbryllad över att du verkar blir förvånad över att andra saknar och tycker om dig. Kanske dags att du omvärderar dig själv lite grann. Du är värdefull och du är alldeles perfekt precis som du är (möjligtvis med undantag för att du har prislappen kvar ibland... ;o)

Har full panik inför packningen till resan själv, det är ju bara drygt ett dygn kvar..

Blir du indragen i strejkandet eller är du för viktig? Min ex är uttagen, men det verkar vara idel strul eftersom hon är till hälften utlånad till en annan avdelning.

Hoppas att ni lyckas för en gångs skull, för ni förtjänar verkligen en betydligt bättre lön...

Ha det bra!

Kram

Janne

Anonym sa...

Saknar oxå hud! Va kul att se dig här lilla Nova* :D

Hoppas du får en underbar helg!
Kram
SAFU

Anonym sa...

Jag saknar oxå dig!

Pussar A

Elin sa...

janne: jo..kanske att någon kan sakna mig.. men om man tänker på det så känns det riktigt stort! att en människa kan ha en sån inverkan på andras liv. vår egen saknad tar vi bara för givet, det finns så många jag går runt och saknar nu. men att någon känner den saknaden efter just mig, det är ganska smickrande och känns inte alls lika självklart. förstår du hur jag menar? :)

vi berörs av strejken på så sätt att vi får ta över de patienter som ligger på de avdelningarna som stängs..så på så sätt har jag lite extra ont magen för att vara tvungen att jobba i helgen, blir nog tufft. på måndag ska det ju vara stängt.
så det är bara att hoppas att detta leder till något positivt! annars sliter man i onödan.. =/

ha en underbar resa och ta hand om dig!! jag håller ställningarna på bloggen så länge :D

kram!

SAFU: ja men visst känner man det där behovet ibland, att bara känna varm naken hud mot sin egen..en känsla som är så fantastisk.. :)

A: kommer du hit i helgen eller fanns det inga billiga biljetter? om det är så att du för första gången visar dig i min stad så är det ju jäkla typiskt att jag faktiskt jobbar de kassaste tider denna helg.. :(

puss gull!

Anonym sa...

Jag tror i ärlighetens namn att det är fler än du tror som saknar dig. Kan själv känna en saknad efter dina ord, dina inlägg eller dina kommentarer.. och även efter ditt mysiga leende =)

Och då känner jag ju bara dig i bloggform, så jag känner mig ganska säker på att det finns flera som saknar dig bara du lämnar ett rum.. Tror jag i alla fall =)

Hmm... nu plingade min mail till... från dig... vilken timing ;)

Kramar!