tisdag 22 april 2008

Underbara vårdag

Efter 15 timmars sömn vaknade jag igår vid 10-tiden på förmiddagen och insåg att jag behövde ut i solen och ge mina mentalt trötta själ en liten energikick. Tog med en vän ner i hamnen. Hamnen är en plats jag ofta brukar besöka om våren och sommaren men detta var en av de första gångerna jag var ner dit i år. Jag blir alltid lika tagen av hur slående vackert det är där nere. Vattnet som sprider ut sig, måsarnas skrik på lagom långt avstånd. Det mysiga hamncafét där de serverar stans mest underbara kanellatte. Det blev ingen kanellatte detta besök, men kulglass köpte vi och gick längre bort i hamnen lade oss på en bänk och njöt av solen.

Vi gick upp på stan och åt lunch på Kalle på Spången. Ett café som ligger i ett charmigt gammalt hus med knarriga, lutande golv. Ett mysigt inslag i den här stan. Flera långa fikastunder har avklarats på det där cafét minsann, och fler lär det bli.

Lite senare på eftermiddagen var det dags att möta upp en annan vän för lite bröllopsprat och planerande. En vän till oss gifter sig den 24 maj. Eftersom vädret fortfarande var helt fantastiskt så begav vi oss ner till hamnen. Flera timmar satt vi där nere och pratade en hel del strunt men kom även fram till vissa bra saker vill jag påstå. Kanellatten var given. (Såsom mera glass..) Passade på att ta en bild i hamnen. Den må vara suddig men den visar lite av det vackra som man kan skåda där nere när solen speglar sig i vattnet och på husen.



Gårdagen var precis vad jag behövde och en dag fylld med skratt och sol gör underverk för en trött själ. Nu är våren här. Nu är det dags att vakna till. Nu är det dags att njuta!

Inga kommentarer: