fredag 18 april 2008

Jobbsök

När jag vaknade imorse skyndade jag in på "Lediga jobb" på Karolinska sjukhusets hemsida. Visste inte vad jag skulle finna men jag hoppades att det skulle vara något positivt. Och där fanns den, annonsen om ett jobb på en avdelning jag verkligen vill arbeta på. En avdelning som skulle ta mig närmare mitt mål. Första maj är sista ansökningsdatum och det är bara att hoppas att dom är intresserade av en sjuksköterska som inte finns tillgänglig förrän 1 september.

Det som talar till min fördel är att jag då har ett halvårs erfarenhet från den avdelningen jag är på nu. Tydligen är detta något som anses som en merit hos andra arbetsgivare. Men vad jag skulle sakna mitt nuvarnde jobb. Alla underbara kollegor. Helst skulle jag vilja flytta hela avdelningen till Stockholm, men jag måste nog vara så där tråkigt realistisk angående det.

Ska jag iväg till Stockholm i höst är det en del som måste ordnas.
Utan jobb eller bostad = inget Stockholm

Måste ta tag i detta nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den arbetsgivaren som inte vill ha dig kan slänga sig i väggen =)
Dom vet inte vad dom går miste om, världens bästa syrra!!

Lycka till min älskade vän

Elin sa...

haha det går väl att diskuteras! :D
men jag måste söka, jag ångrar mig annars. :)

kram!

Anonym sa...

Oj glömde ju skriva vem den anonyma kommentaren var ifrån men jag tror du vet det ändå.

Kram o Puss A

Elin sa...

jo jag anade.. :) men jag kan ju inte bara ta för givet! :)

puss gull!