måndag 8 september 2008

Första natten

Sitter här i skräddarställning i min säng. Alla lampor är släkta och det är dags för min första natt i mitt nya hem. Egentligen vill jag ha min vanliga lampa vid sängen men nu ligger den i en flyttlåda någonstans och jag finner ingen ork till att leta reda på den. Det är många nya ljud och lukter som stimulerar mina sinnen ikväll. Allting är annorlunda.

Jag känner mig vilsen. Så där vilsen som man känner sig när man är ny på ett ställe och man tillbringar dom första timmarna själv. Denna vilsenhet är en slags mysig känsla. En mysig och förväntansfull känsla. Jag är ivrig att komma igång med allt. Ivrig för att få den här lägenheten precis som jag vill ha den. Ivig att utforska Söder. Ivrig över att börja mitt nya liv.

Ivrig men ändå lite ensam. Ensam i en stor stad där jag inatt helst skulle vilja ha någon liggandes här bredvid mig. Någon som delar alla dessa nya ljud med mig.

Någon som välkomnar mig till Stockholm på det där mysiga lilla viset.

5 kommentarer:

Anonym sa...

*håller om lääänge läänge genom natten och lyssnar efter nya ljud*



... åtminstone i tankens värld =)

Anna sa...

Hur går det för dig nu då i stora staden? Hoppas du inte känner dig vilsen. Kram

Elin sa...

eldregn: tack söt! :D stannar du en natt till? ;)


anna: det blir bra det här, modet växer för varje dag känner jag :) om jag sen bara kunde få lite ordning här hemma oxå ;)

kram!

Anonym sa...

Så gärna ;)

Elin sa...

eldregn: kram gull :)