fredag 12 september 2008

Ord som ej är till för att läsas

Jag var tillbaka på den plats där jag för exakt ett år sedan vandrade runt med Honom och var den lyckligaste tösen i hela universum. Ett år har gått sen den där underbara dagen när jag njöt av att bara vara hans. Ett år har gått men idag drogs jag tillbaka och alla känslor bubblade upp inombords. Jag kände sorgsenhet inför det som hände, lycka inför det som var, saknad efter det som aldrig blev.

I ett år har jag försökt att övertyga mig själv om att jag kommit över och förbi. Veckor och månader har gått där jag intalat mig själv att jag inte längre låter mig påverkas av dessa minnen. Jag gick som på nålar idag. Jag försökte slappna av och enbart ha roligt men minnena var för många och platsen alltför starkt förknippad med denna varma septemberdag 2007. Jag blir arg på mig själv som låter mig påverkas, som ett nederlag efter så lång tid. Varför kan inte bara dessa minnen lagras långt bak i huvudet och endast komma fram när jag eftersöker dom?

Sanningen är den att jag aldrig mått så bra som den dagen, jag har aldrig känt mig så vacker. Jag har aldrig strålat så mycket som jag gjorde då. Det fanns ingen annanstans jag ville vara då än i hans ögon, i hans famn. Känna hans hand i min. Jag ville vara hans för evigt.

Ett år senare gör det fortfarande ont, så förbannat ont.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tro mig, raring, du strålar fortfarande och har nog aldrig varit vackrare... ;o)

Men, det är jobbigt att falla när man tror man ska landa på dunbolster, men träffar hård betong. Tar tid att läka frakturer på hjärtat...

Kram
Janne

Anonym sa...

Fint skrivet vännen, om än jobbiga ord.


Sår på hjärtat kan ta tid att läka, och det är inte alltid det läker ihop sådär 100%-igt snyggt. Vissa saker får man försöka acceptera (även om det just den stunden det inträffar kan vara svårt) och vissa saker får man försöka ge lite tid.... och lite tid till.... och lite tid till... och ändå kanske det inte som sagt blir 100%-igt som man skulle vilja i slutändan.


Förstår absolut skillnaden mellan att vara vacker och känna sig vacker. Men sett med mina ögon istället, så hur man än vrider och vänder på dig, insida som utsida så är du så lysande, skinande vacker att om jag kikar ut mot den fullmåne som lyser upp natthimlen här utanför så bleknar den i jämförelse.

Vad jag menar är att du har den skönheten i dig, det enda som krävs är att någon lockar fram den så även du kan se den, känna den.

Kram på dig kära Elin

Anonym sa...

Hej igen!

Undrar bara vad du är född i för stjärntecken? Tror egentligen inte på sånt, men håller på med en kvasivetenskaplig undersökning...

http://blogg.aftonbladet.se/21512/perma/947667/

Kram
Janne

Anna sa...

Du har fått en award hos mig. Kram

Anonym sa...

Usch, gamla minnen är inte roliga ibland =(
Dom säger ju att tiden läker alla sår, men tiden jobbar inte så fort.

Anonym sa...

Kärlek kan verkligen vara smärtsamt ibland :( Hoppas det känns bättre och bättre ett steg i taget... Kanske vet du åtminstone vad du längtar efter? Eftersom du upplevt den där underbara känslan...

*krama om*