onsdag 24 september 2008

Glädjerus

Jag gick från butik till butik, inhandlade det som behövdes för att kunna ordna det jag planerat. Jag blir så busigt lycklig över att få ordna saker för mina vänner, små överraskningar som förhoppningsvis gör dom glada. Små överraskningar som visar att jag tänker på dom, att jag är glad över att ha dom i mitt liv.

Jag passade på att köpa ett vykort över Söders höjder att skicka till min gamla arbetsplats. Berätta att jag saknar dom men att jag har det riktigt bra här i Stockholm. Att jag trivs på det nya jobbet, att gossarna är vackra och att vinet smakar bra. Så att dom inte glömmer bort mig, det kan jag ju inte tillåta.

I snart tre veckor har jag bott i Stockholm och jag stormtrivs. Det enda som stör mig just nu är att jag varit tvungen att vara inomhus när vädret är som vackrast. Då vill jag bara ge mig ut. Jag vill ge mig ut och utforska Stockholm under en blå himmel där solen speglar sig i vattnet. Jag vill njuta av höstluften och känna hur energin tar plats i min själ.

Värmen från hans kvarter fortsätter att sprida sig till min gata. Det är med ett litet leende jag somnar om kvällarna, medveten om att vi närmar oss varandra. Tankarna på att få smaka på hans honungssöta läppar, känna hans händer på mina höfter och åter ha honom nära får mig att rysa. Det förtrollade mig då, det förtrollar mig nu.

Jag är lycklig dessa dagar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En lycklig Elin är en bra Elin =)

Anna sa...

Jag skulle också vilja vara så där lycklig som du verkar vara Elin! Mysigt.

Anonym sa...

Till jul är det två år sen jag flyttade från sthlm.. ner till skånelandet igen, familj, släkt å vänner bor ju här.. ibland är jag dock sugen på att sälja min lgh här och sticka upp igen..
det du skriver om sthlm upplevde jag oxå.. är så himla avundsjuk!