onsdag 3 september 2008

Överraskande mail

Det var en härlig syn som mötte mig idag när jag kollade min bloggmail. Två nya mail fanns att läsa från två personer vars namn jag genast kände igen.

Läste ivrigt det första mailet. Tacksamheten över hans ord var stor. Jag log lite förläget och blev glad över att någon uppskattar det jag skriver. Det värmer alltid lika mycket när någon talar om att dom tycker om det man gör. Att någon finner intresse av att läsa om mitt liv och mina tankar. Blev glad över hans mail och nu har han ett svar att läsa.

Mail nummer två var från en saknad person. Mina tankar har då och då landat hos honom då det var längesedan vi sist hade kontakt. Hur mår han? Är han lycklig? Hur ser hans liv ut idag? Många tankar och funderingar har cirkulerat i mitt huvud och äntligen får jag en bekräftelse på att jag även funnits i hans.

Ibland är det härligare än annars att kolla sin mail.

Inga kommentarer: