onsdag 10 september 2008

Min lilla plats på Söder

Jag ska ge mig och på Söders gator om några minuter. Jag har duschat morgonen till ära och tvättat mina ljusa lockar. Semestern börjar lida mot sitt slut och jag inser att se sig om i omgivningen är lika viktigt som att packa upp tråkiga flyttlådor. Dom går ändå ingenstans, dom lär stå här när jag kommer hem igen. Här gäller det att njuta dom sista dagarna innan det nya jobbet väntar.

Igår tog jag en promenad längs med Hornsgatan, svängde av vid Mariatorget och tog mig till den lilla utkiksplatsen jag besökte i våras. Riddarfjärden var gråare igår. Regnet hängde i luften och det blåste ganska rejält. Tror det där kommer att bli min speciella lilla plats här på Söder, den platsen kommer jag troligen besöka när jag har något i huvudet som behöver tänkas igenom, när jag har beslut att fatta eller när hjärtesmärta infinner sig.

För nog så hoppas jag att hjärtat kommer att få en tuff tid det kommande året. Det innebär i så fall att kärleken lockar mig. Men det är klart, nog står jag hellre och tittar ut över Riddarfjärden med en pojkes varma hand i min. Där ingen hjärtesmärta existerar över huvud taget utan där hjärtat bara glöder.

Men än så länge är platsen bara min egen. Min speciella lilla plats på Söder.

3 kommentarer:

Hasse Wester sa...

Det är en vacker plats. I min andra blogg besöker jag ju trädgårdar och vackra platser och för några år sedan gjorde jag en ´´spaning´´ där uppe en tidig sommarmorgon. http://gardener.blogg.se/spaning/2006/june/bastugatanmonteliusvagen.html

Södermalm är en bra plats i Stockholm och du kommer säkert att trivas.

Anonym sa...

Kollade på Slottsträdgårdmästarens bilder och det var faktiskt fint där. Fast med dig bredvid skulle säkert utsikten blekna i jämförelse... ;o)

Anonym sa...

Tycker nog du sk behålla platsen för dig själv, pojkar har en förmåga att smitta av sig med massa hemska känslor när det inte går som man vill. Då kan det ju vara skönt att ha en plats som bara är din och inte kontaminerad av elaka pojkar ;p
Bara min lilla åsikt men så klart gör du ju som du vill.
Hoppas Stockholm behandlar dig bra!