lördag 7 juni 2008

Underbara dagar

Just nu går Steve Harleys underbara Make Me Smile på repeat här hemma. Man blir så glad av den där rackarns låten och eftersom livet just nu är ganska underbart så skuttar jag bara runt här hemma och beter mig som en liten barnunge med spring i fötterna.

Tillbringade min gårdagskväll med några kära vänner på Lögarängen nere i hamnen. Visfestival och Eldkvarn stod på schemat. Och vindrickande förstås. Gott vin var det minsann. Och rejäla glas för endast 50 kronor styck. Ja ni kan själva räkna ut den ekvationen. Hamnade sedan i schlagerbaren på BlueMoon Bar och dansade tills fötterna värkte. Några Tequila Rose hjälpte dock till att hålla fart på mig. Inbillar jag mig.

Den människa som uppfann Resorb borde få Nobelpris. Eller bli en staty. Eller både och.
Nu mår jag som en prinsessa och har rosévinet på kylning. Om några timmar rullar min älskade vän in på tågstationen och sen väntar en ny kväll i parken.

Saker jag är tacksam över idag:
Resorb
Sommar
Vänner
Jordgubbar
Vin
Livet

Come up and see me, make me smile..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt att läsa =)

Och STORT STOOORT GRATTIS!! Såhär någon dag i efterskott =)

Hoppas du får en fortsatt riktigt härlig dag!

Kramar!

Anonym sa...

Du har fått mig beroende tjejen! :)

Elin sa...

eldregn: men gull, tack vännen!! :D

hoppas du oxå fick en mysig helg! :)
min helg gjorde mig trött :)

men imorrn är jag ledig ;)

*kramar*


sofie: beroende?? :O sweet! :D

*pussar*