tisdag 3 juni 2008

K r i s ! !

Käre gode Gud
jag skulle behöva hjälp med en grej
Jag behöver en karl
en karl som kan hjälpa mig med...hmm...ehh.. lite av varje

Om du har tid att hjälpa mig vore det perfekt
och det kan väl egentligen inte ta så lång tid
gatorna är fulla av vackra män nu när sommaren är här
kanske kan du bara få någon att kika förbi?

Om du vill skicka in honom genom mitt fönster
så ställer jag det på glänt
om du vill skicka in honom genom min dörr
så låser jag upp dörren och låter även den vara på glänt

Hörru Gud där uppe i det blå
kan du inte lyssna på mig ett tag?
Jag försöker påkalla din uppmärksamhet
men det verkar inte gå så bra

Jag är en duktig och skötsam tjej
men nu behöver jag faktiskt en sak
och den saken måste jag ha hjälp med från en karl
Och det börjar bli kris!

Ge mig en karl som tar ett stadigt tag om mina höfter
en karl som får mig att landa bland stjärnorna
Så snälla gud i himlen, ge mig en karl så blir jag glad!
(och jag lovar att äta min gröt var dag)

Amen

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att du inte siktade på ett jobb som försäljare! Till och börja med lät det som "an offer you can´t refuse", men så på sista raden skrämmer du bort alla kandidater med att du ska tvinga dem att äta gröt varje dag... *skrattar*

Men är det det som krävs, så är det väl bara att bita ihop och tugga... ;o)

Anonym sa...

Har du försökt be om en av tomten?
*Många kramisar*

Elin sa...

haha, jag tänkte ju på molly juh! :D tittar du inte på tomteverkstan på julafton? :O

haha men det är bra att du äter gröt om du tvingas! :D


kent: tomten kommer ju inte förrän om ett halvår juh och innan dess måste något gjorts för att åtgärda denna frustration! ;D

Anonym sa...

Har ju varit scoutledare, så jag har fått min beskärda del av gröt...

Nog för att vägen till hjärtat sägs gå genom magen, men jag tror inte det var gröt man hade i tankarna då...

Blir lika förvånad varje dag att inte någon lagt beslag på dig än! Tror varken det behövs gröt eller böner, utan det räcker mer än väl att du bara är dig själv...

Anonym sa...

Tomten delar ju bara ut julklappar på julen, resten av året så driver han världens största kontaktförmedling ;)