onsdag 11 juni 2008

Öppet hela natten

Elin, vad har hänt med rocken?? Han ser på mig med bekymrade och förvånade ögon. Som han är verkligt undrande inför vad som hänt. Jag ler mot honom. Söt han är när han reagerar sådär. Frustration blandad med uppgivenhet. Jag försöker lugna honom med att säga att rocken fortfarande finns där, bara det att Ulf Lundell också har tagit plats i mitt musikhjärta.

Vi har alltid haft rocken gemensamt. Allt från 80-talsrock till Takida. Minns när jag kunde sätta mig bussen sent på kvällen för att åka till honom, sen låg vi i sängen och lyssnade på rock hela natten. Dom var mysiga dom där stunderna. Jag minns dom. Han minns dom.

Ulf Lundells version av Halleluja hörs från stereon. Han erkänner att han också uppskattar Lundell men kanske inte i samma utsträckning som jag numera gör. Låt efter låt hörs i mitt rum och en ny natt i hans närhet väntade. En natt som denna gång inte fylldes med Bruce Dickinsons eller James Hetfields röst. Detta blev en natt med endast Lundell. En natt med Lundell och prat om framtid och drömmar samt ett svagt erkännande att det kanske inte var helt omöjligt att även han skulle bli fast och kapitulera för mannen med de vackra texterna.

Det vore fint om det blev så.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe visste väl att det var en liten smygrockare i dig ;) I juli så blir det min 5:e livekonsert med Iron Maiden =) Nitar och läder och massa öl så är jag nästan 15 igen ;)

Anonym sa...

Jo, Lundin kan vara riktigt bra, men han är en av de där som man kanske inte är så förtjust i från början, men ju mer man lyssnar desto bättre blir det...

Men någon Tom Waits är han inte...

http://www.youtube.com/watch?v=0i3cEdaM6y4&feature=related

Anonym sa...

Tänka om man hade varit en som sett det söta ansiktet på riktigt nära håll... =)

Anonym sa...

Vad härligt det låter... låter som taget ur någon av mina härligaste dagdrömmar =)

I grund och botten är det rock som gäller för min del med, men för varje dag som går så känns det som musiksmaken bara blir bredare och bredare. I grunden kanske det handlar om rock/hårdrock, men jag vet inte längre vad jag kan säga att jag lyssnar på... eller tvärtom, knappt så jag vet vad jag inte lyssnar på i genreväg :S

Elin sa...

kent: jo, visst finns rocken i mig! :D men fem maiden konserter har jag dessvärre inte varit på..och det verkar inte bli i sommar heller.. men visst har jag stått där på stadion med tårar rinnande nedför kinderna när Fear of the dark spelas.. ;)

blir lite avis på din biljett! :D


janne: ska du blanda in stackars lundin i det här? ;) räcker väl med lundell! ;D


pontus sökare: vems ansikte? mitt? :O :D


eldregn: att musiksmaken blir bredare och bredare har ju endast sina fördelar, innebär ju att man njuter så mycket mer! :D

KRAM!

Anonym sa...

Freudiansk felskrivning...

Elin sa...

janne: kunde inte låta bli att retas lite med dig ;oP

*krams*

Anonym sa...

Stadion är för liten ;) På Ullevi går det in mer folk ;) Har för övrigt sett dom på båda och stadion konserten var bättre, kanske för att jag hade ståplats den gången *kramis*

Elin sa...

jag har aldrig varit på ullevi.. *skäms* men det får bli ändring på det! :D

ja ståplats is the shit ibland faktiskt :D

kramar! :)